Det tar tid...

Att vara arbetslös tar tid...
Först var jag iväg på mitt lilla kontaktmannaskaps uppdrag och sen satt jag och ringde till arbetsförmedlingen, kommunal och a-kassan.
Hur mycket ska man skicka in undrar jag?

Idag fick jag reda på att man måste skicka med ett arbetsgivarintyg också, det fick jag inte information om igår.
Bara rena turen att jag fick veta det av en slump idag.
Jag hoppas det kommer så fort som möjligt så jag kan skicka iväg alla papper senast i övermorgon.

Jag har inte ens hunnit söka något jobb ju.
 
Dock ringde jag och kollade av det där jobbet jag fick tips om av chefen på våran avslutningmiddag...
Och som jag misstänkte så är det ju ett tyngre jobb, alltså var det ingen idé att ens gå dit på intervju.
 
Jag är supertrött idag, luften har liksom gått ur mig.
Syrummet är inte ens att tänka på.
Kanske en liten sväng så jag blir klar med babytröjan sen... vi får se.
 
Jag ska i alla fall iväg en liten sväng med en vän om en stund...
Vi ses lite senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0