Det var den klänningen det...

Promenaden blev tur och retur till Snäck...
 
 
... och jag Instagramade away i vanlig ordning...
 
 
 
 
 
Vädret har ju varit lika underbart som igår och idag har jag BRÄNT mig rejäl, ansiktet glöder och det är ju inte så bra.
 
Det har blivit mycket utetid och tyvärr glömde jag kepsen när vi var ute och gick, tänkte inte gå så långt från början men det var folktomt och öde och då kände jag att:
Ligger ni era dumma jävlar och sover bort en sådan här dag, då passar jag på att gå långt när det ändå inte är något folk i farten.
När vi vände upp mot Botaniskan på hemvägen, DÅ började folk komma ut mot havet, annars hade vi nästintill varit helt själva.
Wonderbar!
 
Väl hemma satt jag lite i solen fixade med lite kläder, fixade även i boden igen och sen gick jag in och skulle sy på klänningen.
Och vad tror ni jag gör...?
Jo, sabbar den!
 
Följande händer:
Jag syr båda ärmarna, CHECK!
(går finfint och blir jättesnyggt)
Jag tycker helt plötsligt att jag är lite missnöjd med urringningen, fållningen av urringningen, tycker den är lite för svajig så jag vill overlocka om den.
DUMT BESLUT förstår ni säkert redan nu då.
Jag overlockar, tyget vill inte sammarbeta och det blir ännu fulare, det blir en söm som blir jätteöglor istället för jämt och fint.

Jag får panik och overlockar om i panik med kniven så ännu mera tyg försvinner...
Det ska man aldrig göra och det blir en ÄNNU värre söm.
 
Och då är redan urringningen redan förstörd, klänningen måste kasseras.
Slängas.
Tack och hej leverpastej.
 
Men jag låter mig inte nedslås, jag skär ut det som går att rädda och börjar om på en ny.
Tyget kostade mig enbart 39 kr/m och jag har mer MEN det hade kunnat bli en klänning till att... nåväl.
Dock inte mycket att göra åt och jag vill ju ha en egen så fram med tyget igen, fram med mönstret, skar ut en ny klänning och kom så långt på den nya som jag började på från början idag.
Jävla skit.
 
Nog om det, lite svinn får man väl räkna med och det rök väl 1.15 - 1.20 meter men jag har ju räddat lite av det till något annat projekt istället.
Jävla skit.
Så har jag varit barnvakt, nu ska jag se "Lilyhammer" och vi ses imorgon igen.
Vilken jävla bra dag det varit, MINUS klänningen då som kunde varit klar ikväll.
Och att jag har soleld i fejset.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0