Envåldshärskaren Putin...

Virkerskan är tillbaka...
 
Vilken dag.
Jag är glad fastän jag inte riktigt vet varför, kan det vara för att solen sken, jag inte är så trött längre och att jag börjar känna mig som mig själv igen...?
Förmodligen.
Och så har jag ju virkat.
När man har något nytt på "G" så blir man ju peppad bara av det.
Nu kommer dock detta projekt bli ett "pågående projekt över tid", så fortsättning och bilder följer vartefter arbetet fortskrider!
 
Så såg jag nyheterna förut...
Ja, och som jag sa så har ju Gripen-planen (ja, det var JAS-Gripen, inte viggen, dom är förmodligen skrotade...) surrat runt över stan och flygplatsen idag, och när man så ser nyheterna vid 19.30 får man se Putin sitta och förklara att han kommer minsann inte backa.
Han ska skydda sina medborgare i Ukraina och i princip:
Det smäller OM inte den f.d valda presidenten återinsätts.
 
Dvs:
Han ska kuva sitt "brödrafolk" till vilket pris som helst, OM DOM INTE LYDER Vladimir "Den enväldige härskaren" Putin!
När man såg det där talet tyckte jag faktiskt det kändes väldigt kymigt.
 
Ukraina ligger inte SÅ långt bort från oss faktiskt...
 
 
... och i och med att försvarsmakten skickar ner en hel jäkla massa JAS-Gripen så känns det: rys-rys-rys!
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig, imorgon gott folk blir det långpromenad och systuga.
Imorgon är jag ledig och på torsdag är det min sista jobbdag...
Som består av 2½ timme tror jag.
Vi ses imorgon igen, sov gott alla trötta.
(själv är jag oförskämt pigg 
)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0