Försöker du smita...?

Hejhopp!
 
Här är orken fortfarande på topp trots ett himla flängade hitan och ditan och när jag kom hem så blev det organiserande i arbetsrummet igen.
Ja, det tar liksom aldrig slut, hur litet det än är så måste det fixas till lite då och då för att bibehålla sin ordning.
Var sak har sin plats...
Men när man syr så åker saker fram och inte jämt tillbaka, sånt har plockats in idag.
 
Så har jag letat virkmönster här hemma i pärmar och och böcker men hittade inte vad jag ville/skulle ha.
Då satte satte jag mig och kollade på nätet och VIPS så hittade jag det mormorsrute-LIKNADE mönstret jag ville ha.
Tack internet för snabb hjälp!
Jag ska snart sätta mig och göra en test-ruta för att se hur det blir om en liten stund och så kan jag fota och visa er också.
 
Så skulle ju sambon städa idag...
 
 
... och det KUNDE ju ha sett ut så här, men det gjorde det faktiskt inte.
 
Sambon gjorde sin hushållsplikt och nu är han klar!
Men han städar inte i ett enda sträck den där karln, utan tar vääääldigt långa pauser emellan.
Jag förstår inte varför, själv tycker jag att man jobbar på i ett jävla tempo så man blir av med det, men inte sambon inte.
När han städar är det lite som att dra ur en tand väääääldigt långsamt med vickade rörelser med tång á la 1800-tal.
Han drar ut på det "onda" helt i onödan så att säga.
 
Nu ska jag leta upp lite restgarn, vi ses lite senare igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0