Ingen dum idé fast kanske lite dagis-varning...

I´m back.
Inte ett dugg bättre och tyvärr har jag inte kunnat vila så mycket som jag önskat.
Jag satte mig för lite vidare virkning vid 16-tiden...
 
 
... och det börjar ta sig.
 
Så var Lilla Sunshine med mor en snabbis förbi här idag.
Vi hade tidigare på dagen ett litet samtal om det här med mina känslor angående mobilernas närvaro vid umgänge.
Min bästis är av samma åsikt som jag, hon är INTE en fan av mobiler och är även hon en person som har sin mobil i jackfickan eller i väskan där den inte märks, så jag visste att hon var en "säker källa" att tycka hos.
 
Hon hade i sin tur hört på radion för några dagar sedan i något radioprogram där det även där hade debatterats det här med mobilernas vara eller icke vara när man sk umgås med sina vänner.
Där hade ett av förslagen varit att när gäster anländer till ens hem så ställer man en korg med en lapp där det typ står "Mobiler lämnas här".
 
Lite dagis/skol-varning på det hela, MEN...
Faktiskt INTE EN DUM IDÉ!!!

Dock tror jag kanske att folk faktiskt skulle bli förolämpade av min idé med en liten informativ lapp/tavla eller en korg med en uppmaning om att lämna mobilen där.
Men jag är villig att ta chansen om jag så blir lynchad på kuppen!
Och jag och bästisen kunde båda konstatera att vi båda tror att folk faktiskt inte har en aning om hur bundna dom är vi sina mobiler och att dom håller på och fipplar med dom i tid och otid.
Det är som en liten snuttefilt som åker fram när det inte är någon som pratar med en för tillfället.
 
Ja, jag utvecklar inte detta vidare utan jag har en plan framöver.
Nu ska jag se "Tjockare än vatten", vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0