Jag har en plan & ska rita en födelsedagspresent...

Uppe med tuppen och samma visa igen...
Noll pepp och ont i magen, men det går väl över.
 
Jag har en plan för morgondagen som heter "Gå till Arbetsförmedlingen igen på egent initiativ", ha ett snack och FÖRHOPPNINGSVIS känna att det känns bättre efter det.
 
Tvättat tyg här på morgonkvisten...
... för jag såg att tyget jag tvättat IGÅR som hade torkat, hade det små tvättmedelsprickar på sig.
Alltså jag hade naturligtvis tvättat det utan tvättmedel, men glömt att skölja ur den där delen (?) där man lägger tvättmedel när man tvättar så det var tvättmedelsrester kvar.
Toppen.
 
Försening igen då, MEN å andra sidan fyller morsan år idag så jag har lite att göra åt och med henne också.
 
Vi hade tänkt födelsedags-picknick idag.
När man såg nyheterna igår (kommer inte ihåg om det var 1:an el. 4:an) så var det ju stor SOL och fint väder i prognosen.
När jag vaknade var det blygrått, nu regnar det, jag har kollat Yr och det ska bli sol (sol/moln) efter lunch.
Kanske vi räddar picknicken om vi har tur?
Nu ser jag 4:ans nyheter och väder...
KANSKE INTE ändå tydligen.
 
Så har vi stött och blött om VAD vi ska köpa till mamma i födelsedagspresent.
Vad köper man återigen till någon som har allt, samma visa varje år.
 
Vi funderade i flera dagar och kunde inte komma på något klokt, tills igår och ännu hellre idag.
Igår kom jag på det här med "något till trädgården" tänkte en jasminbuske till hålet som blev brevid päronträdet när v tog bort någon form av "ogrästräd" i höstas.

Men idag kom jag på något ÄNNU bättre:
Pelagoner!
Varje år köper hon pelagoner till bersån och det är ju kanske bättre att hon får bidrag till det istället så hon kan köpa det när det blir varmare.
Förra året fick hon jättefina i morsdagspresent som stod sig ända in i slutet på oktober, då kan hon ju få presentkort nu och några till på morsdag!
Topp, då har JAG bestämt det då...
Men dom andra sover ju och dom har inte bidragit med något matnyttigt ändå 
 
Nä, nu har jag degat klart här, jag ska sätta mig och rita ett födelsedagskort med pelagoner på.
Håll tummarna att solen kommer fram och vi kan åka ut och picknicka och fira mamma på hennes 74-årsdag!
Ha en bra dag alla glada.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0