Jag kommer skapa dålig stämning...

God morgon kära läsare!
 
Inte sämre (TACK GODE GUD FÖR DET!) men inte heller bättre.
Läget är oförändrat.
Ont i halsen, pyttelite feber bara och jättehängig.
Men...
Efter en halvtimmes undanplock inför sambons städ här så känner jag mig urrisig igen.
 
Dock har jag EN liten uppgift kvar att göra idag:
Jag måste till Åhlens och fixa en present!
Det ska jag fixa så fort som möjligt, redan när dom öppnar, och sen ska jag fortsätta att ta det lugnt.
Jag måste.
 
Det som är lite surt i hela kråksången var att jag var på väg att fixa detta i torsdags när jag var på väg hem från jobbet.
Men jag valde att gå och bara ta kusinens kanin, tänkte "Äh, jag fixar det på måndag", och sen gå hem...
Fastän jag bara var ETT STENKAST bort från Åhlens då.
 
Jag gick till och med längs trottoaren mittemot Åhlens på baksidan.
Gud vad jag ångrar det idag när jag mår så här och måste iväg och fixa detta.
Jaja, det är inte så mycket jag kan göra åt det nu, det var ett dåligt beslut i torsdags helt enkelt.
Jag hoppar i duschen och drar iväg och står och hänger på låstet redan klockan 10.00.
 
Sen är jag i valet och kvalet om jag ska blogga om det här med mobiler och smartphones igen.
Jag har ju haft det på tapeten ett OTAL gånger om man jag tycker rent allmänt om hur folk är klistarde vid sina telefoner mer än den människan dom precis just då umgås med.
Jag tycker ju som bekant inte om det.
 
Detta kommer ju då från en sån precis ärvt en smartphone och som tyckte det var JÄTTEKUL i två dagar, och sen är det som vanligt igen.
Jag lägger kanske upp en bild med text på Instagram varannan dag för att jag tycker om att ta bilder, men mer än så är det inte.
Min mobil ligger i jackficka, i väskan eller i sovrummet och jag sitter inte klistrad vid den som tex sambon och sonen gör.
 
Jag tror att jag väntar med det bloggandet till kvällen så jag inte formulerar mig fel, funderar på om jag kommer göra mina vänner förbannade och bara låt det vara...?
Fast dom lär faktiskt märka nästa gång dom kommer hit och det kanske kommer skapa lite dålig stämning innan dom ens kommer innanför dörren.
Jag kommer nämligen sätta upp en fin liten lapp (eller göra en permanent tavla som får hänga i trappen) där det står något i stil med:

"Detta hem är en mobilfri zon och jag skulle VERKLIGEN uppskatta om ni lämnade era mobiler i era väskor respektive jackfickor och bara använda dom om det ringer och sen lägga tillbaka dom där dom låg.
Ikväll ska vi umgås med varandra och inte med våra vänner på nätet eller statusuppdatera, det kan vi gör när vi är själva.
Tack för visad hänsyn från värdinnan!"
 
Ja, jag tror ni anar vartåt detta lutar.
Jag suger på denna karamellen till kvällen och så får jag se om jag lyfter det ytterligare eller bara lämnar det vid detta.
Vi ses senare, nu ska jag ta alvedon och försöka mobilisera mig inför presentinköpet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0