Klänningen går framåt...

 
Bra dag!
Träffat Chif, lämnat lönerapporten till chefen, handlat strechmudd hem och hunnit sy lite på min klänning...
 
 
... och kommer bli klar imorgon.
 
Har fått ont i halsen igen men det hade jag nästan förväntat mig.
Ansträngning och utevistesle, ja, men jag har i alla fall inte feber.
 
Sen har jag fått "bukt" med en sak...
Jag har fått bukt med mitt hår.
Eller ja inte helt förstås , men jag har ett litet risigt parti mitt på skallen där det nya håret alltid krullar ihop sig som fårull.
Det är hopplöst och blir alltid värst på vintern.
 
Idag hade sonen lämnat sitt vax framme och jag som aldrig har produkter i håret bara fick för mig att testa med lite vax på riset på toppen av skallen och VOILÁ...
Riset var väck.
Halleluja!
Nu vet jag inte om det håller i sig med lite vind och fukt i håret, men det håller inomhus i alla fall.
Nu väntar jag på ett litet barn att barnvakta en liten stund.
Vi ses lite senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0