Kreativt laddad...

Jag har ätit middag nu...
Klockan 16.10.
 
Orsak?
Jo, jag och hunden var ju ute och gick förut och vi gick över en mil, vi var ute och strosade/nosade runt i 2½ timme.
Och när jag kom hem var jag inte speciellt hungrig utan det blev det vanliga:
Kaffe och en macka.
 
Bara det att DET står man sig inte särskilt länge på om man varit ute och gått så länge som vi var idag.
Jag kände för en stund sedan här i soffan att jag höll på att avlida.
Jag var så jäkla hungrig så jag nästan smällde av, och istället för att smälla i mig en massa mackor så värmde jag faktiskt maten jag hade tänkt äta senare.

Promenaden idag var super!
Vi var själva nästan hela turen (det blev lite upp mot P18 och sen ner mot Hällarna) men sista delen, på Hällarna träffade vi lite hundkompisar och på sluttampen en liten 4 månaders Black & Tan Cavalier!
HERREGUD så söt den var!!!
 
 
(Obs, jag har inte fotat denna utan snott den på nätet)
 
I alla fall, alltså den var så söt så jag hade kunnat gulla i evigheters evigheter.
Men valpen ville bara leka med Milou och Milou gömde sig bakom min rumpa, hon är välan för tuff den där hunden jag har!
 
Väl hemma så har det blivit pysselstuga för hela slanten!
Ingen systuga utan istället...
 
 
... har det blivit pyssel i soffan med den trötta vovven!
Jag har virkat och hittade på nätet när jag letade efter färg-inspiration, en triangelformad mormorsruta.

Hm, en sån där vill jag göra tänkte jag men mönstret till den på bilden kostade pengar.
Jag kollade runt lite till för att se om jag hittade samma mönster gratis, men hittade bara "fulare" mönster så jag gick tillbaka till bilden med den lite "bulligare" versionen av en virkad mormorsrute triangel.
Och så förstorade jag upp bilden och VIPS...
Kunde jag räkna och skriva ner mitt eget mönster!
Inte svårt alls 
 
Resultat...
 
 
Bara det att jag blev inte helt nöjd!
 
Om ni tittar nere i det vänstra hörnet på triangeln så blev det lite klumpigt, vet inte riktigt vad jag "lyckades" med där, men snyggt blev det inte.
Jag ska göra ett nytt försök lite senare, för just nu virkar jag på annat.
När jag har tid så lägger jag upp mönstret.
 
Skön dag, avslappnad för sambon är i skolan, bara jag, vovven, slask-tv, obligatoriska kaffet och kreativt laddad.
Vi ses lite senare för nu när jag är mätt och belåten ska jag ha kaffe IGEN!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0