Örn, virkning och Mello...

God morgon!
 
Dagen igår blev långpromenad mot Vibble City och när vi kom till Hällarna så var det efter en stund bara att koppla upp hunden.
Orsak...?
Jo, örn hade siktats i området och "Gubbar med kikare" varnade mig.
Dom hade stått och sett en bjässe sväva utefter klippkanten i solskenet.

Jaha (FAN), ingen lössöpringade vovve då alltså ifall örnen skulle lämna klippkanten och sväva inåt och tycka att min lilla vovve såg ut som en passande LUNCH.
Jag menar 5 kg´s vovve är ju rena rama mumsbiten för en stor havs-el-kungsörn (vad det nu var för typ av örn vet jag inte) och det vill man ju inte riskera.
Dessutom må det vara ganska varmt, men inga rabbisar eller andra små djur är ju i farten ännu, då kan ju en liten svart/vit vovve te sig lite lockande kanske.
Morr.
 
När jag kom hem blev det...
 
 
... lite virkning.
Jag har bytt inrikning IGEN, men nu är jag äntligen klar med VAD jag vill ha.
Och detta fick jag ihop till min blivade kudde, och så la jag till vilka fler färger för att visa vilken färgskala jag tänkt mig.
Det kommer bli lika färgglatt som en smågodis påse.
Vid 18-tiden kom Hundbästisen och Gudis och vi åt hämtmat ihop i matsalen med tända ljus och vid 19-tiden och framåt kom resten av Mello-gänget.
Sen blev det Melodifestival-party på högsta nivå.
Vi satt lite huller om buller och åt snask, pratade (så gott det gick) och lyssnade på låtarna och:
FEL LÅT VANN!
Ingen av Mello-gänget tyckte det var Sanna som var bäst.
 
Jag hade bytt inriktning från sist och gillade Helena Paparizou var bäst efter att ha hört henne på radion lite då och då.
Låten har växt i mina öron, men Sanna = Lika kul som ett sömnpiller.
Lille Anton kom sist tror jag...?
Okej, men man kan ju inte vinna Mello bara för att man är snygg får väl Tant Madde erkänna 
 
Vaknar så idag och har ont i halsen.
Jag är helt tjock i halsen och illröd när jag tittade efter.
Ja, det är som det brukar, jag har ju haft ont ett tag nu men inget har ju brutit ut för jag har verkligen BETT TILL GUD att jag ska klara av allt som var kvar på jobbet och inte bli dålig.
Gud har hört mig.
Men nu när man då slappnar av och vet att man klarade sin HOMERUN...
Då kan det bryta ut.
 
Okej, inte mycket att göra.
Problemet är dock att jag lovat att vara barnvakt hela dagen idag...
Jag får försöka ta några timmar för jag vet att det är viktigt, men jag kan inte ta så långt som det var tänkt.
Här hade jag planerat utedag eftersom det är så fint och varmt ute, kanske lite fika på bibblan om det är öppet, pyssel och lek...
Nu känns bara soffan och FILM stå på agendan för att fixa detta.
 
Och appropå FINT VÄDER...
 
 
... igår var det säsongspremiär för att ha vidöppet på Las Palmas-balkongen mot eftermiddagen.
Det var varmt, vi hörde småfåglarna kvittra och man blev helt varm i hjärtat av lycka.
Våren ÄR verkligen här.
 
Vi ses lite senare så får vi se om jag lever eller inte.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0