Rysskräcken sprider sig i Sverige och min röda soffa...

God morgon!
Har sovit som en stock och är pigg och redo för jobbet.
Fast det blir inte många timmar idag, vi är ju på sluttampen och jag jobbar endast 4½ timme idag.
 
Resultatet från gårdagskvällen...
 
 
... den mer tätare mormorsrutan längst till höger på bilden och sen vanliga mormorsrutor.
 
I dagsljuset är jag inte lika skeptisk, jag ska bara kombinera ihop två snygga färger och göra en ny test, samt, som jag nog skrev igår, minska hålen i varv 1.
 
Kom upp här nu och det är bara Ukraina för hela slanten på morgontv.
Det målas upp krigsrubriker och idag pratas det om Gotland också som ett viktigt nav i Östersjön för både Sverige (såklart) men även Ryssland och att vi lätt som en plätt kan invaderas av ryssarna, vi ligger så bra till, vi är så strategiskt placerade bla-bla-bla.
Det här om Gotland har man ju hört ett otal gånger förut, fast jag tror inte att det är så troligt att vi verkligen bli invaderade.
 
Men...
Man kan ju aldrig så noga veta.
Det är lite läskigt ändå varje gång det kommer upp.
Otrevligt snack alltså på morgonkvisten på tv, jag hoppas både Ukraina OCH VI slipper bli invaderade av ryssarna...
Rysskräcken sprider sig både i Sweden och min röda soffa!
 
Nu ska jag piffa, vi ses i eftermiddag efter jobbet igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0