Accsess denied...

Jag hinner knappt blogga numera...
Det går ta mig fasen i ETT!
Men inte klagar jag inte, nope, det vore dumt.
 
Att ha lille Jonnie här var kul för både mig och Milou, ja faktiskt, även för Milou.
Vi startade med en långpromenad för att dom skulle få "bonda" lite och det gick super, över förväntan.
När Jonnies matte har varit med har Jonnie nästan varit lit FÖR PÅ på Milou, och Milou hon springer ju och gömmer sig.
Idag...
Inte ett spår av att springa och lukta Milousan i rumpan, bara flott promenad och lugna puckar.
Dom har haft det KUL ihop idag!
 
Mamma fick vara hundvakt en stund när jag skulle iväg och hämta tyger och följade händer...
 
Jag går in på Åhlens och köper lite barngalgar och hårtoning.
När jag så ska betala i kassan, för jag skulle ju ha fått in pengar på kontot idag från a-kassan, då går inte köpet att genomföra.
STORT RÖTT KRYSS på displayen och "köp går ej att genomföra".
 
WTF??????
 
Jag testade igen, nope, access denied!
Okej, bort med hårfärgen då, galgarna behövde jag mer, okej då räckte pengarna.
Men gissa om jag kokade inombords. nu jäklar skulle det ringas till a-kassan och...
Blåsa ut örat på handläggaren!
 
Vidare gick jag till posten på Coop för att hämta tyget, 190 pers stod i kö framför, lunchtid så det var väl 20 före.
När det så äntligen var min tur så matchade inte numret jag gav posttjejen, det fanns inte ihop med mitt namn.
Jag tog fram smset igen och hon knapprade, nej, ACCESS DENIED igen.
 
Posttjejen tittar på smset...
Men det där paketet ska du ju hämta på Ica Wisborg står det ju.
WTF igen.
Ja, det står det tydligen. men herregud, jag hämtar alltid min post HÄR, varför har det helt plötsligt hamnat på Ica Wisborg.
Tack och hej leverpastej, inte många rätt på Öster idag typ.
 
Jag trampade iväg mot Ica Wisborg på andra sidan stan samtidigt som jag ringde upp a-kassan, lååååååååååååååååååååååååååååååång väntetid och när det blev min tur...
Då blåste jag som planerat ut örat på handläggaren!
Gud i himelen så arg jag var.
 
Hur det slutade?
Jo, tydligen så får alla arbetslösa sina pengar utbetalade till Swedbank och har man inget Swedbankkonto då får man en avi att hämta ut sina pengar.
När jag kom hem, ja i posten låg en avi med stålarna, j
ag får försöka få in dom på mitt vanliga konto imorgon!
 
När jag kom hem satte jag på min ljudbok (älskar, älskar, älskar ljudbok, äääälskar numera) med Dramaten-Jonas och satte igång och ritade ut ett nytt mönster och sydde ett par nya byxor med lite bredare muddar...
 
 
 
Känner ärligt att jag faktiskt snart måste ha en liten unge som jag kan pimpa upp...
SERIÖST alltså.
Gud om jag haft mina maskiner när jag hade småbarn, ett småbarn, han hade varit så superstylad så hälften hade varit nog.
Jag är avis, ja jag tjatar om det, men så är det.
Imorgon ska jag sy mössor som ska bli presenter, maskinen kommer gå varm.
 
Förresten, bättre bild på byxorna från igår...
 Nä hörrni, nu måste jag i säng, jag startar upp dagen med litet besök hos Chifen imorgonbitti med lite fika...
Vi ses då igen, sov gott alla syglada...
Och alla andra också såklart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0