"Bake a cake"-nånting...

God morgon!
 
 
 
Det var ingen idé att blogga här igår, jag avstod att ens skriva några ord här, hade ändå varit helt meningslöst.
Det enda jag ändå skulle ha skrivit var "Jag jobbar framför datorn, hinner inte blogga..."
Då kan man ju lika så gott låta bli!
 
Jag jobbade på datorn fram till 03.00 inatt, först mellan 16 - 18.00 och sen från 21 - 03.
Det har varit ett hästjobb MINST SAGT, men nu är jag ta mig fan klar!
Så jävla skönt.
Nu kan jag bara sprida mitt arbete på datorn när jag helst behagar...
Precis, ja... 
Dagen annars blev både hundpromenad, jobbsök, sömnad, avritning och utskärning av denna babybaggy byxmodell i storlek 92...
 
 
Jag gjorde dock om lite på byxan.
Istället för att ha byxan hel fram, som ni ner på den första bilden, så skar jag upp och sydde en söm "som man brukar" både bak och fram.

Det är ju en baggybyxa (eller kanske haremsbyx-baggymodell typ), men det blev snyggare med söm faktiskt tycker jag... eller det visar sig väl när plagget är helt klart kanske...?
Hursom, superenkel modell som går skitsnabbt att sy.
Resultat kommer lite senare idag!
 
Sambon och jag satt även och såg "Mello" igår medans jag jobbade vid datorn.
VAD SÄGER MAN?
Ja, om inte Sanna hade gått vidare igår då hade jag smällt av här i soffan.
VAD VAR DET DÄR som sjöngs på scenen från Danmark?
Vilken skit, det var helt uppenbart att ingen vill vinna Eurovision för skickar man sån skit då är man livrädd att vinna den saken är klar, cheesus christ.
 
Sanna, som jag för övrigt jag inte gillade, framstod som bäst i hela universum...
På riktigt.
Jag har inte tjuvlyssnat på några av låtarna i tävlingen, men ska det fortsätta så här då måste sanna vara en självklar vinnare.
 
En låt som dock fick oss att dra på smilbanden var den där från Estland eller om det var Lettland, som skulle baka en kaka, "bake a cake"-nånting.
Alltså den var ju bara så dålig så den var bra!
Få ihop den ekvationen den som kan, men den var lite kul i alla fall och dom såg glada ut och inte så stenseriösa.
Det var charmigt och skitdåligt...
Fast bra 
 
Och när jag jobbade här hemma igår så lyssnade jag på min lånade ljudbok och först hade jag lite svårt att koncentrera mig på att verkligen lyssna.
Det var svårt att ha fokus medans man räknade centrimetrar och ritade och rörde sig, jag fick lyssna om kapitel ett och två, MEN...
Efter ett tag kom jag in i det där men att lyssna och vara effektiv.
 
Jag har faktiskt aldrig tänkt på att det går att lyssna och syjobba samtidigt.
När jag virkade och stickade mer hemma förut brukde jag göra det ibland men det har ändå varit så att jag gått över till att se på tv när jag gjort sån´t.
Jag har lyssnat mig ända till kapitel 25 och fick lägga ner när familjen kom hem, då blev det för mycket prat, stim och tv i bakgrunden, men när jag var själv, då var det toppen!
 
Dock har jag en invänding rent bok- och skrivmässigt med denna författarduo Ahndoril (Kepler) som jag har haft vid båda deras andra båda böcker:

1. Dom förlorar sig för mycket i faktarabblande.

2. Dom återupprepar sina faktarabblande för ofta, bara på dessa 25 kapitel återupprepade dom "ett och samma fakta" tre gånger.
Det behövs inte, såvida läsaren inte är förståndshandikappad och behöver återupprepa information ett flertal gånger.

3. Dom återkopplar väldigt fel i information och bland sina karaktärer på HELT FEL SÄTT.
Helt fel.
Vet inte om dom är självlärda, men till och med jag som inte är en utbildad författare, svensklärare eller vad det nu kan vara inom litteraturen, VET att man inte skriver som dom gör.
Dom återkopplar ovidkommade och på fel sätt.
Gå en kurs i hur man skriver bättre...
Tips från coachen!
 
Nåväl, den är helt okej och jag kan "läsa bok" utan att behöva sitta still och inte göra någonting, JÄTTEBRA.
Nästa gång ska jag välja någon annan bok som jag verkligen vill läsa.
Nu ska jag sätta fart här, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0