Borde det inte bli klänning...?

 
 Hejhopp!
Så var jag tillbaka och imorse...
Då hann jag helt enkelt inte blogga som ni säkert märkt här.
 
Det var ju övernattning av "Lilla Snäckan" som var här igår också!
Hon somnade runt 20-tiden, jag gick och la mig 23 och somnade som en stock.
Klockan 06.00 PRICK vaknade JAG och Lilla Snäckan samt Milou sov fortfarande, 07.00 gick jag och väckte henne för att hon skulle hinna morna sig innan mamma kom, och piffa till henne lite.
 
Herregud, jag måste ha tur med mina övernattningar, för gud vad ungarna sover bra!
 
Sen var det bara att hoppa i duschen och iväg och jobba (som kontaktperson) lite, efter jobbet blev det en tur till Ica Maxi där jag shoppade en ny bikini (bild kommer imorgon) och sen mötte jag upp sonen för lite handel på HM till honom...
 
 
... han behövde nya shorts och iår har han lämnat "Stekar/Stureplans-träsket" och det ska vara vanliga jeansshorts.
Tack gode gud för det!
Dessutom gick shoppandet väldigt smärtfritt för han hittade PRECIS vad han ville ha, mamma Madde kunde pusta ut och snabbt gick det också!
 
Sen gick sonen iväg med kompisar, jag hämtade ut tyger på posten...
 
 
... olika muddtyger samt animalprint och detta...
 
 
 
... detta tyg hade jag tänkt att göra puffbyxor av.
 
Men när jag slängde upp det på provdockan vet i sjutton om inte "klänning" är det som det som tyget borde bli?
Jag är dödskär, eller så blir det både klänning OCH byxor.
Fortsättning följer...
 
Väl hemma var jag så hungrig så jag slängde i mig mat och sen en halv burk kardemummaskorpor på det.
Blodsockret var så lågt så det var inte klokt, frukosten hade varit minimal eftersom det var en del att göra på morgonkvisten så jag höll nästan på att tuppa av.
 
Sent omsider kom jag ut i trädgården och kunde pusta ut...
 
 
... i hettan!

Dra mig baklänges va varmt det var i bersån idag.
Mot väggen hade vi 36 men i luften var det 25, SJUKT VARMT och det var pust, suck och pust.
Mamma flyttade ut på stora gräsmattan, jag ställde mig upp och läste från och till för att inte tuppa av.
 
Runt 17-tiden gick jag och Milou runt muren ocj när vi kom till havet var det...
 
 
... så jäkla underbart!
 
Spegelblankt hav, folk som hade picknickar lite här och var, barn och vuxna som badade och folk verkade genuint lyckliga.
Sommarlyckliga.
 
När jag sen kom hem grillade vi korv och tryckte i oss, ljummet i luften fastän timmen var närmare 18.30.
Vad ska man säga...?
Jo, ytterligare en underbar dag med underbart väder.
Såg dessutom väderprognosen och temperaturen ska bara stiga...
TOK-STIGA i helgen.
Jag är lycklig, hoppas ni är det också, vi ses imorgon igen och då ska jag sy och sen...
Vem vet!?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0