Bota en präst från IDIOTI...

Kan bara säga så här:
Fi fan för kyla!
 
Jag kan för mitt liv inte förstå hur det kan bli så här kallt som vi har fått igen.
Min termometer visade 10 grader idag och vi har fått sätta på värmen i huset igen, det var helt utkylt igårkvälls.
Det är i alla fall fördelen med att bo i villa, värmen går att sätta på, annat är det för dom som inte kan bestämma sån´t själv.
 
Om det är något som är positivt med detta så är det isåfall att man kan gå hundpromenaden nu vid 09.30, då har vi det gjort som en vanlig rutin men...
Ja, det är väl också det ENDA!
 
Igår kom jag fram till en ny slutsats när jag såg Per Moberg laga fläsklägg och rotmos:
HERREGUD, det var årtionden sedan jag åt just fläsklägg och hemmagjort rotmos!
Inte sedan mormor var fit for fight och bodde hemma har jag ätit det.
Hur svårt är det att göra?
Inte alls.
Det måste jag helt enkelt göra, samt:
Göra min egen buljong och frysa in till såser.
Den arbetslösa får allt ta att göra ett litet sånt kokamora jobb också!
 
Ser idag på nyheterna att vissa svenska präster försöker "bota" homosexuallitet.
Ärligt talat...?
Man finner inte ord, Sverige idag, år 1801... nej jag menar 2014.
SKÄMS svenska kyrkan, skäms, har ni inte kommit längre än så är min fråga?
Känns fräscht, inte ett dugg unket som i kyrkbänken i en gammal möglig kyrka, nope, superfresh!
Kanske det går att bota prästerna från denna IDIOTI och vaneföreställningar?
 
Och vi ska knata iväg nu, sen söka lite jobb hade jag tänkt, och sen sy!
Vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0