Det blev helt otippat Jan...

Idag har jag varit på bibblan igen och hem kom...
 
 
... och kom hem med en massa ljudböcker.
Blandad kompott, Lena Andersson som jag alltid varit lite nyfiken på men aldrig läst något av.
Nu ska jag läsa med öronen och se om det är något att hänga i julgranen.
 
Vidare blev det Gillian Flynn för lite spänning, P-O Enqvist´s biografi och dra mig baklänges...
Det blev visst Jan Guillou också!
Dock inte några Hamilton-böcker utan dom nya, lite mer personliga böckerna.
Eller han har väl plockat karaktärer från sin egen släkt och gjort om i romanform men inte biografiskt och jag minns rätt.
Eller så skriver han rakt av om sin släkt, skitsamma, jag tänkte att läsa böckerna det gär jag inte, men lyssna...
I´ll give him a chance!
 
Och vilken dag jag har haft idag, jag är helt slut PÅ FEL SÄTT.
Alltså jag har gjort så himla mycket att jag är helt slut, jag tänker inte ens räkna upp vad jag gjort.
Det viktigaste var att jag gick in på banken, Swedbank. och förde över alla pengarna till min bank.
 
Och jag tog med hunden in.
Jupp.
 
Ja, hon och jag hade varit hos Chifen efter önskemål från Chifen och jag tänkte bara inte gå hem i regnet efteråt, lämna hunden och sen gå tillbaka till Öster.
No way.
Och inte tänkte jag binda henne utanför.
Och ingen skylt på dörren där det stod att hundar var förbjudna.
Så jag gick bara in, med blöt hund och allt, kärringen mot strömmen as usual.
 
Meeeeen...
Jag garderade mig med att det faktiskt inte stod någon skylt på dörren om att hundar var förbjudna och var det okej att jag tog med den lilla-lilla stackarn in (som darrade som ett asplöv och såg ut som en dränkt råtta)...
Jo då, det var det, för det var inge folk i lokalen.
Blöt matte och blöt hund did their bizniz at the bank och gick sen hem...
Och gjorde en jävla massa annat!
 
Nu puttrar kalopps på spisen, kokt potatis, snart middag och SEN...
Får vi se om jag orkar sy, jag är nämligen helt slut.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0