Dränkta valborgsfirare...

God morgon!
 
Man fick sig ju några solgäddor igår i GANSKA ordinärt vårväder, det var inte lika varmt som tiden innan men det var skönt.
Idag...
HÖST!
Eller höst/vinter.
Dessutom var det iskallt i lägenheten och den behagliga soluppvärmda värmen var som... bortblåst.
Hyresvärdinnan har inte hängt med i väderrapporten på tv, den saken är klar!
 
Så till igår...
Här satt vi och glodde på tv jag och sambon igår, eller jag glodde på tv och sambon på fotboll på datorn i soffan brevid.
Telefonen ringer och det är sonen, klockan var väl närmare 21.30, kanske 22, och han undrar vad vi gör.
- Ser på tv.
Frusen och blöt son:
- Okej, du vi har varit på Hällarna och tittat på elden, nu är vi på Atterdags och vi kan inte vara hos någon, kan vi vara hos dig?
Varm mor i morgonrock:
- Jamen SJÄLVKLART, kom ni!
 
Och in kommer ett gäng DRÄNKTA möss/valborgsfirare, blöta och om inte alla utom sonen har halsfluss och feber idag (alt. lugninflammation) då skulle jag bli förvånad.
Alla, sonen hade täckjacka tack gode gud, hade tunna vårjackor som måste varit svinkallt igår och så regnade det dessutom.
Dom gonade in sig i sonens rum och tittade på tv, eller film...
Jag gick och la mig.
 
Idag ska jag sy, vädret inbjuder INTE till något annat.
Sambon ska städa, vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kul att du också använder uttrycket solgädda. Det är inte alla som vet vad det är.
Så gott för sonen att han har en förstående mor!
Ha en fin första maj!
Kram, Ingrid

Svar: Hej Ingrid!Ja det där med "solgädda" har jag efter min mormor som jämt sa så och även min nu 81-åriga moster, dom har alltid tagit en himla massa solgäddor vår och sommartid ;)
Ha en fin 1:a maj du med och kram tillbaka! :D
Madde

2014-05-01 @ 11:35:46
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0