En underbar Madde-dag...

 
Vilken UNDERBAR DAG jag har haft med mig själv idag, eller jag och Milou menar jag förstås.
 
Det började med den där promenaden tur- & retur till Vibble City via Hällarna och det var fan-i-mig inte en kotte där!
Vi mötte inte någon, inte ens hundfolk.
Nej, det var bara jag, hunden och Klokboken i mobilen som jag snickesnackade med under hela promenaden faktiskt.
 
Väl hemma gick jag först och kollade i bersån...
Det var 21 grader och sommarvarmt!

Upp, slängde i mig en macka, hämtade Knausgård och solkräm, på med bikini och så gick jag och Milou ut i trädgården igen och solade fram till 16.
Ja, och ingen familj kom ut, det var så tyst, lugnt och skönt.
Sonen låg inne och spelade X-box, sambon = vet ej (?), morsan kollade hockey för hon kom ut för några solgäddor i pauserna i alla fall och jag MISSTÄNKER att sambon också såg hockeyn.

Solvitaminet blev påfyllt och jag ser ut som en liten kolbit igen, Tant Läderväska is happy again!
Very happy.
 
När jag kom in så började jag med middagsmaten, först efterrätten...
 
 
... det blev rabarberpaj och vaniljsås som planerat!
 
Själva middagen blev sen fläskkotletter, stekt svamp, gräddsås, kokt potatis och sallad.
När sonen kom hem från en liten tur med sina kompisar så åt vi, bjöd upp morsan till efterrätten och tre personer åt NÄSTAN upp en hel smulpaj.
Det blev endast en liten "tårtbit" kvar för vi tog två portioner var, jag höll nästan på att spricka så mätt var jag, men OJ SÅ GOTT det var.
Underbart gott.
Inget går upp mot den första rabarberpajen, inget.
 
När mamma gått ner till sig och sonen dragit iväg på äventyr med kompisar igen gick jag in i cd-hyllan och dammade av...
 
 
... och drog på utav bara helvete!
 
Superhigh volym på och så satte jag igång att sy, hann en liten fjärilsklänning och fort gick det.
Måste varit styrkjärnets Burn baby burn-speed och James Brown´s Get up, get on up you Sexmachine-uppmaning, hela lägenheten var en enda FUNKY TOWN där I was Staying alive och Knocked on wood!
Slut på lustighetena med referenser till alla låtarna.
 
Så har jag bara suttit och hängt i soffan sen 20.30, nyduschad och proppmätt.
Vilken dag som sagt, en perfekt Madde-dag.
På det lite underbar humor...
 
 
 
Vi ses imorgon igen, tjingeling och sov gott.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0