Ger igen med råge...

Uppe och när jag tittar på knäbyxan jag påbörjade från igår...
Alltså jag GILLAR verkligen färgkombon!
Jag skulle vilja ha ett par egna puffbyxor i den där färgkombinationen, har inte råd att unna mig det nu, men kanske till nästa månad.
 
Idag måste jag vila nacken.
Jag får försöka "sitta på händerna" och ägna mig åt kompisbesök nu på morgonkvisten och sen får jag väl läsa lite.
 
Igår lyssnade jag klart "Gone girl" och vilket antklimax det blev.
 
 
Det hade byggts upp en riktigt spännande story till slut och jag hade femtielva storys som jag gissade mig till själv.
Så slutade den med ett riktigt magplask!
Det var ett urtråkigt slut och nej.
Den får:
 tummar upp för bra uppbyggnad och bitvis bra intrig, men...
Nej, slutet tilltalar mig inte.
Plus för uppläsaren Anna Maria Käll också förresten, mycket bra uppläsare.
 
Så började jag på "Brobyggarna" av Jan Guillou och jag ska ge den några kapitel till MEN...
Jag kommer nog inte lyssna ut den.
Tycker inte den är bra och jag gillar inte hans sätt att skriva i början av den här boken.
Inte alls.
(skrev den kräsna)
 
Knausgårds "Min kamp" 6:a (som jag läser och inte lyssnar på) är däremot LYSANDE så långt som jag har kommit i alla fall.
Ja, där blir väl ingen förvånad eftersom han är min "författargud" 
Även om jag inte gillade 5:an lika mycket som dom andra böckerna så verkar denna hämta upp det lite sämre betyg som den förra fick av mig.
I denna boken handlar det om hur han får tampas med att hans farbror går bananas över att Karl Ove har skrivit och ska ge ut sin första bok om sin far och familj, och ska dra Karl Ove "i smutsen för tid och evighet" om han envisas med att ge ut sin bok.
Karl Ove har ångest men är beslutsam...

VÄLDIGT SPÄNNANDE familjedrama och jag börjar förstå varför Karl Ove inte är så het i Norge som i resten av världen där vi alla avgudar honom.
Verkar som Karl Oves farbror har spytt en hel del galla över sin brorson.
Nåväl, jag fortsätter läsa och slukar samtal med vänner, förläggare och elaka och hotfulla mail från Karl Oves farbror.
Kanske Gunnar Kanusgård inte skulle hotat Karl Ove på det där sättet och kallat honom en massa fula saker...
Det har liksom INTE gynnat Gunnar om vi säger så.
Karl Ove har blivit mångmiljonär och ger dessutom igen med råge i sista boken.
Nu ska jag piffa till mig, vi ses senare!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0