Länge leve tanten...

God morgon!
 
Sitter och ser på tv, det är Sananda Maitreia, f.d Terence Trent D´Arby på Tv4 morgon!
Vad hände med den bildsköne yngling med världens underbaraste röst som sjöng "Sign your name", det är ju en GUBBE som är på tv nu!
 
 
Åh andra sidan, när jag tittar mig i spegeln så är det en kärring som tittar tillbaka på på mig nu, så man kan ju undra vart den bildsköna, unga bruden, tog vägen...?
Ja, inte är hon här i alla fall! 
 
 
Men, men, med ålder kommer visdom, och hellre VIS än ung och vacker...
Tror jag 
Länge leve tanten och ja...
Det MENAR jag faktiskt!

Det blev inget bloggande igår för jag orkade inte när jag var klar med allt igår.
Det gick i ett och när jag på kvällskvisten lagat mat och sen sytt och tagit en dusch på det, då ville jag bara sätta mig i soffan och se på tv.
Det blev "Let´s Dance" och en massa annat efter det, jag somnade jättesent.
 
Nu har jag suttit och hängt sen åtta framför morgon-tv och känner att det är väl dags att röra på dököttet, Milou och jag har haft en låååång promenadpaus i några dagar här nu så det är dags att komma igång igen.
 
Igår när jag kom till Atterdags...
 
 
... hade dom fått in MASSOR med pelagoner, jättefina, och eftersom mamma skulle få det till trädgården till sommaren så slog jag till.
Det blev två till förutom dom på bilden, så nu kan hon fylla bersån med lite blommor på den vita väggen!
 
Hittade även rabarber, det blev en påse så idag ska jag slå till på att göra RABARBERPAJ!!!!
Egentligen skulle jag ha gjort det igår, men då blev jag överbjuden på eftermiddagsfika med glass till "Bästisen tvärs över vägen" så då sparade jag pajen till idag.
Och nu ska jag och Milou ut och gå i solen, vi ses ikväll igen, ha en bra dag i solen och vårvärmen nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0