Måtte Milou vara förskonad...

Dålig start på dagen här...
Nacken har inte lagt sig och jag blir på dåligt humör bara av att vakna!
 
 
Ja, jag blir på så dåligt humör och jag tycker att det är så jäkla idiotiskt att jag inte ska kunna klippa av några små grenar utan att det ska bli så här!
Trädgårdsarbete, som verkligen BEHÖVS i den här trädgården nu går inte för min del, inte ens det lilla jag gjorde igår.
Jag blir så...
GRRRRRR.
 
Måtte detta lägga sig snart, jag pallar inte ha någon typ av värk alls just nu.
 
Nästa dåliga nyhet är att jag fick ett mail från Milous uppfödare att Milous syster fått blåsljud på hjärtat.
Alltså det var felskickat, för Milous syster heter också Milou, så det skulle till den andra hundägaren och inte till mig.
 
Kände att jag HOPPAS att dom inte är kullsyskon utan halvsyskon.
Milous mamma har ju några år på nacken och har inte blåsljud, så om dom är halvsyskon så kanske min Milou har en friskare pappa.
Måste svara på "felskicket" och kolla "hur mycket syskon" dom egentligen är.
 
Jag visste när jag bestämde mig för den här rasen att risken fanns för blåsljud och att det kan komma efter två år och det kan komma efter 10 år eller inte alls om man har tur.
Och dom dör ju inte knallfall utan får hjärtmedicin men då kan dom ju inte gå och röra sig så mycket, definitivt inte så mycket som jag och Milousan är ute och traskar.
Dom lever lika länge som dom flesta hundar lever, men medicinen kostar multum och ja som sagt, maratonlopp är inte aktuella längre.

Fick en VÄLDIGT DÅLIG KÄNSLA i maggropen, måtte Milou vara förskonad i många år framöver isåfall.
Mitt lilla hjärtegryn.
 
Nu ska jag försöka börja min dag här och inte låta nacken påverka mig.
Blir nog svårt eftersom den redan gör det.
Jag har ont...
ONT SOM FAN!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0