Mirakelmedel...

God morgon!
 
Dagens första reflektion:
I en reklam på tv så gör kedjan "Life" reklam för ett "naturligt fertilitetsmedel" för män.
Jag var tvungen att gå in på Lifes hemsida och se vad det där var för någonting...
 
 

Beskrivning:

En förutsättning för att spermatogenes* ska fungera normalt är att kroppen har tillgång till mineralen selen. En dagsdos av Life Fertiliforte tillgodoser 100 % av det rekommenderade dagliga intaget av selen. Life Fertiliforte innehåller även hela dagsbehovet av mineralen zink. Zink bidrar till normal fertilitet och reproduktion samt till att bibehålla normala testosteronnivåer i blodet.

Produktfördelar
- Bidrar till normal spermatogenes*
- Bidrar till normal fertilitet och reproduktion
- Bidrar till normala testosteronnivåer i blodet
- Förstärkt med högkoncentrerat extrakt av granatäpple

* Spermatogenes är den process i vilken de manliga könscellerna differentieras från stamceller till färdiga spermier. Man brukar dela in spermatogenesen i tre stadier: spermatocytogenes, meios och spermiogenes. Under den sista delen av spermiens skapande (spermiogenes) så kallas cellerna spermatider och de mognar i testiklarna och bitestiklarna där de genomgår metamorfos och utvecklas till den färdiga spermien (spermatozoa)

 

Men hörrni...

 

Att det var SÅ ENKELT, varför dyra fertilitetsbehandlingar när ni bara kan springa till hälsokostaffären och köpa dundermedel till gubben och så blir ni på smällen direkt.
Gud vad dom hittar på en massa skit och lura folk på pengar.
SAMT...
Vilken man behöver "normala testosteronnivåer", har inte män så det räcker?
Lägg av, tänkte jag, bluff och båg.

Well, well, om detta tycker jag...

 
Annars så har jag förfixat och håller på med lite lättare städ.
Sambon ska också städa, blev himla mycket städ just den här veckan och inte blir det renare för det.
Men nu kan inte han städa på måndagar längre, så då får det bli på söndagar.
Fikabesök och sen ska jag hjälpa en vän också...
Hinner jag så klämmer jag in lite sömnad också, har beställningar och så skulle jag 
vilja sy...
 
 
 ... puffbyxan i den långa modellen i ett rosa, lite genomskinligt tyg...
 
 
... som jag har haft liggandes hemma.
 
Dock kan det vara lite för genomskinligt kanske, så jag får se OM jag gör byxorna i det tyget.
Jag ritade av och skar ut mönstret igår, fortsättning följer, hinner jag så hinner jag.
Nu måste jag fortsätta här, vi ses senare!
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0