Sjuk av avundsjuka...

Jag har inte hunnit sy så mycket, bara skurit ut muddar och fått på mudden upptill...
 
 
 
... nertill är ännu kvar!
 
Istället har jag ritat av mönster och skurit ut lite, samt lyssnat på ljudboken.
Avslappnande och meditativt.
Jag blir bara mer och mer förundrad på varför jag aldrig kommit på tanken att låna ljudböcker att lyssna på när jag syr tidigare.
 
Dessutom så stod jag och raljerade i telefonen med bästisen över hur Jonas Malmsjö låter som om han står på Dramatens scen när han läser ur boken.
Jag har haft mina favoriter förut, jag gillar Tomas Bolme, Katarina Ewerlöv, och Malmsjö tycker jag låter... Drrrraaaaamaten.

MEN...
Ju mer jag har lyssnat på honom idag, desto mer har han sänkt min puls!
Faktiskt, jag kan nämligen bli väldigt uppe i varv när jag lyssnar på musik och syr, blir lite speedad nästan.
Alltså det blir jag alltid när jag gör något jag tycker om, pulsen ökar, lyckohormonerna ökar och jag triggas till maxpuls när det flyter på.
Men när jag lyssnar på Malmsjö så blir jag nästan hypnotiserad av hans mörka och lugna röst, från att tycka att han låter pretentiös till...
Pulssänkade.
 
INTE DÅLIGT ALLS!
Därav känner jag mig extremt avslappnad och lugn.
 
 Så en liten sneakpeak på en grej som kommer dyka upp framöver...
 
 
 
 
 
... jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Vad jag önskar att jag haft småbarn nu när jag har mina maskiner jag kan sy på, TÄNK vad sonen hade varit HOMESTYLED by MOM! 
 
Jag blir så sjuk av avundsjuka att inte ha en liten pojke eller flicka att styla upp.
Ja, jag kan sy till andra men...
Det hade varit kul!
 
Nu ska jag fortsätta och sy och lyssna på Jonas här, TJING, vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0