Våldgästade tonårsrummet...

God morgon!
 
När jag sytt klart igår gick jag inte till sonen för att se vad han pysslade med bakom sin stängda dörr.
Han låg i sängen och kollade på Youtube, musikvideos och...
ÅT GODIS!
 
Mamma Madde hoppade genast ner i sängen och la sig brevid sonen, fick lite godis och sen hade vi över en timmes musikvideo-mys ihop.
Och det lustiga är:
Vi har samma musiksmak.
Det skiljer 29 år mellan mig och sonen, men ändå gillar vi samma sak.
Så vi låg och tittade på NYTT, jag tisade om gammalt, vi såg faktiskt Terence Trent D´Arby och sonen tyckte det var riktigt bra.

Dessutom har han upptäckt Ricky Martin...
Ja, han har tydligen släppt nytt och där har inte jag hängt med, men sonen har även upptäckt gammalt med Ricky så då såg vi det också och jag börjar verkligen känna mig gammal.
Här har jag skrivt i några dagar nu att jag återupptäckt gammal musik i cd-hyllan som man aldrig lyssnar på längre, sör man lyssnar ju inte på cd-skivor sen...?
JÄTTELÄNGE tillbaka.
Det är ju bara radion och mobilen.
Men Ricky Martin, ja, "hej ljuva 90-tal" och "ung och kung" (eller drottning då men det rimmar ju inte så bra på ung....) och så låter man som sina egna föräldrar.
"Åh, den här minns jag..."
 
Ja, det var i alla fall vääääldigt mysigt när man kan ha en mysstund med sin tonåring som inte så ofta vill snuggla ihop med sin morsa och "hänga".
Eller det var ju egentligen JAG som våldgästade sonen, men han slängde åtminstone inte ut mig utan verkade ha lika trevligt som jag!
Jag ville bara pussa på honom, men vågade inte...
Då hade jag väl åkt ut direkt!
 
Nu ska jag hoppa i duschen, jag och Milou skall iväg till Chifen, vi ses senare!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0