Cancerplast och kaffesmak...

God morgon!
 
Kom upp sent här för jag fick "vänta in" sonen som var iväg och skulle komma hem runt 24-tiden.
Det första han frågade med andan i halsen var:

- Mamma, har polisen ringt dig?

Jag:
- Va, NEJ...
Varför skulle dom ha gjort det??????
 
Sonen:
- Hahaha, den gick du på sååååå lätt alltså!
 
Jag:
 (very funny)
 
Gårdagskvällens godis blev...
 
 
 
... banan i ugn, fylld med marabou mjölkchoklad och så glass till det!
 
Om det var mumma?
Jo tack, det kan ni skriva upp!
 
Så köpte jag en ny kaffebryggare på ÖB igår för det facila priset av 179 kr och dels så bara väntar jag på att SMAKEN på kaffet skall bli god, ja, för ny kaffebryggare inbringar smaken av... ny plast.... typ.
Kanske VARM plast.
 
Och...
Det är vid tillfällen som dessa som jag får cancer-tankar och lite cancer-fobi.
Jag tänker:
Undrar hur mycket cancerframkallande partiklar det finns i den här billiga plasten?
Å andra sidan släpper väl ALL plast ifrån sig cancerframkallande partiklar vad jag förstår, men jag får för mig att billig plast gör det mer (?) och köper man då en kaffebryggare för 179 pix känns det som den släpper ifrån sig mer.
 
DOCK...
Efter någon vecka brukar jag ha glömt det där, nu vill jag bara ha god kaffesmak igen.
 
När jag lånade mammas bryggare var det ju smakmässigt ingen hit heller.
Brygger man olika sorters kaffe så blir det inte bra smak när man kör sitt eget kaffe "Gevalia" i en kaffebryggare som annars brygger "Löfbergs lila", det blir fel.
Det smakar beskt.
Tyckte jag.
ALDRIG är man nöjd, fast jag får ju vara glad att man fick låna kaffebryggaren och slapp vara utan kaffe!
 
Nu skall jag ringa en vän, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0