Han kan gott gå i hemmasydda...

Idag har det blivit shopping till sonen.
Nya ben till sängen (vilket dom glömde igår), ett överkast i svart och ett sängöverdrag också det i svart,
Jag tror sonen blev nöjd.
Mamma och jag drog även till Ica och ÖB.
Ja, vi hann med en hel del och åkte runt som små skottspolar.

Väl hemma hamnade jag först i soffan innan jag tog tag i...
 
 
... en liten tröja i storlek 110 som även ska få vita muddar på sig.
 
Det var väl det jag hann, nu sitter jag och ser "Hela Sverige syr" och sen skall jag laga middag, husmoderns lott här i livet.
 
Sen har jag kommit på vad jag skall göra av alla mina små trikårester...
 
 
(obs: bilderna är lånade från nätet)
 
 ... ja, just det:
Hemmasydda kalsoner.
 
Det kan bli både blommigt och prickigt men va fan...
Om herrarna får GRATIS kalsonger kan dom väl bara tacka och ta emot?

Kanske inte sonen lär bära dom om han skall träffa tjejer, men SAMBON skall i alla fall INTE träffa några andra damer (I hope?) så han kan GOTT gå i hemsydda kallingar.
 
Själv skall jag när jag har råd någon gång efter jul investera i...
 
 
 
 
 
... överdelar till mig själv, eller rättare sagt MÖNSTER till överdelar till mig själv.
 
Jag har ju köpt en sportbh dom senaste åren från Sloggi som jag älskar, bara ett problem:
Dom är helt i syntet och jag vill ha mina i mest bomull med lite stretch.
Blir man bara det minsta varm så är inte den från Sloggi så härlig men det är den som ändå funkat bäst ihop med min nacke.

Men, syr jag då själv kan även här spara lite pengar om jag använder mina rester från trikåtygerna samt slippa helt i syntet.
 
Nu skall jag laga mat, sen se på tv, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0