Jag blev irriterad...

God förmiddag.
 
Lördag och jag har suttit och hängt framför morgon-tv sedan klockan 08.
Tända ljus på öppna spisen som nyss brann ut, bara jag och hunden och regn ute.

Kvällen igår blev jättemysig.
Vi hade fått i present när vi slutade vårat förra jobb att gå på Spa på Wisby Hotel.
Igår blev det av, massage, bad i poolen och sen lite wraps, dricka och prat på det.
Verkligen jättemysigt, trevligt och kul att träffa alla igen.
 
Från början hade jag tänkt att inte vara med i poolen för det brukar inte min hy gilla, rosacea-hud gillar INTE såna fuktiga och varma tilltag men...
Jag offrade mig en halvtimme ÄNDÅ, hade slängt ner bikinin ifall att jag skulle ändra mig.
Kände att jag går upp när jag känner att det börjar "bubbla i huden" men vi gick ändå alla upp när jag kände att smärtgränsen var nådd.
Alltså jag sa inget utan det bara blev så att alla kände sig färdigbadade.
 
Väl hemma blev det lite tv ihop med sambon.
Jag blev irriterad inombords för mobilen satt och kollades konstant från hans soffa.
Jag menar inte att jag aldrig sitter och kollar min mobil, men det är mycket sällan om man jämför med herrarna i familjen.
Jag försöker aldrig sitta och glo omotiverat på den när man sitter och ser på tv ihop OM INTE jag får sms eller meddelanden jag behöver svara på.
Dock är den oftast inte i närheten av mig.

Men sitter man och ser på tv och man ser i ögonvrån att det tänds i parti och minut och någon "håller på och kollar sin mobil"...
Jag blir så irriterad.
Sonen är likadan, men honom säger jag till.
 
Nåväl, då har jag gnällt av mig om det.
Vi ses senare, gå ut och gå eller inte gå ut och gå...?
Det är frågan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0