Lyckorus DELUX...

Vissa dagar är ju bara bättre än andra.
Idag är en sådan dag, idag har jag fyndat...
 
 
 
... dessa mönster för det facila priset av 50:-/st!

Fatta, dom kostar minst 169-:-/st annars!!!!
(skjortmönstret kostar tex det, dom andra är dyrare)

Ibland måste man bara ÄLSKA internet och det man kan fynda där, älska, älska.
Och jag menar det där klänningsmönstret har jag letat efter i ÅR och inte kunnat få tag i (i Sverige), och det har kostat skjortan att skicka efter utomlands, jag bara dör-älskar det mönstret och idag...
Fick jag det sista exemplaret.
Sista.
För en 50-lapp.
OMG, SOM det känns i magen.
Har man inte pengar så tar man från sitt lilla lilla sparkapital och ger sig själv i julklapp.

God Jul Madde önskar Tomten.
Tack Tomten säger jag.
Nu behöver jag inga mer julklappar.
 

Och inte nog med det, för några veckor sedan frågade jag ett svenskt företag där jag brukar köpa mönster någon gång ibland (oftast brukar jag ju fynda snorbilligt på Tradera) om hon kunde beställa hem detta mönster...
 
 ... för jag stendiggade modellen så in i bomben.
Det var så mycket Madde-jacka så det var inte klokt!
 
Då fanns det inte kvar i produktion och hos återförsäljaren fanns det inte heller kvar i något lager, det var slut för gott.
Inte heller fanns det hos såna som säljer begangnade mönster, nej...
Och jag grät blod.
Det är ju precis min modell av jacka.
 
Men typ 4 veckor senare hör det svenska företaget av sig och säger att NU har det tyska företaget bestämt sig för att trycka upp nya mönster (kanske efterfrågan varit stor förmodligen?) och om en vecka skulle hon få hem det!
OMG igen på lyckorus.
Idag har jag fått hem mitt.
Lyckorus DELUX.

Och nu skall jag pyssla.
Tjing på det liksom, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0