Otålig, vill att "Folk" ska vakna...

God morgon!
 
Jag och Milousan vaknade tidigt i vanlig ordning...
 
 
 ... och är även i vanlig ordning själva, ALLA andra sover.
 
Frukost avklarad, och chocken från igår med "du jobbar deltid" har lagt sig något.
Sambon lugnade ner mig betydligt när han kom hem igår.
Nåväl, jag hinner väl inte få magsår på två dagar i alla fall.
 
Dock sitter jag lite som på nålar här pga annat, jag vill faktiskt egentligen att "folk" ska vakna här.
 
Idag regnar det, jag har fått meddelande för ca en timme sedan om att mina nya och fyndade trikåtyger har kommit.
Posten på Ica Wisborg är ju redan öppen, hade det bara inte regnat så förbaskat hade jag slängt mig på cykeln och fått hem dom i sonens gamla barnsadel som fungerar som avstjälpningsplats för den whiplashade.

Men nu regnar det.
Folk sover.
Mitt tålamod 08.51 är gaaaaanska dåligt.
Ganska mycket till och med.
 
Regnet skulle bara behöva stilla sig litegrann så hade jag kunna sticka iväg.
Kom igen snälla vädret, jag har ingen lust att vänta på dessa sjusovare.
Inte alls.
 
Okej, vi ses i alla fall senare, eftersom vädret inte inbjuder till så mycket annat än "nya tröjor till sömmerskan" så får det väl bli det idag.
Gjorde en jätteladdning med fiskgryta igår så jag kommer inte behöva laga vare sig lunch eller middag heller.
Jag är helt befriad från husmorstjänst idag.
Jippie.
 
Vi ses.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0