Pridetröja & hårdpluggar...

Hej!
 
Äntligen lite bloggande, jag förstår om ni längtat.
 
Idag hade jag först besök på förmiddagen, eller först gjorde jag förjobbet till sambons städ egentligen, sen blev det långpromenad med...
 
 
 ... den där håriga lilla besten jag har 
 
Och på muren flaggades det för PRIDE idag...
 
 
 ... och det var riktigt tjusigt mot den blå himlen.
 
Väl hemma blev det sent omsider (för det var mycket hundar i farten idag så det tog längre tid än vad jag tänkt mig) blev det dusch och...
 
 
... INSPIRERAD av en Pridedag som denna, så blev det Pridetröjor med mörkblå mudd.
Färgglad och "i dom rätta färgerna"!
 
Som ett närliggande projekt skall jag försöka att ge mig på en herrskjorta.
Det kanske jag redan skrivit men i alla fall hårdpluggar jag i mina olika syböcker vad gäller att göra herrkragar.
Sida upp och sida ner i kapitlet "Krage" har jag läst och tittat på bilderna.
Att göra en skjorta är i sak en piss i Mississippi, men kragen tycker jag INTE är en piss i Mississippi.

Har hittat några mönster som jag gillar...
 
... eller...
 
 
 
 
... eller denna...
 
 
 
Tyget på den sista var i alla fall mycket inspirerande.
 
Tänk så snajdig både sonen och sambon skulle bli i lite hemmaproducerat skjort-hantverk.
Skräddare Österholm, ja, det åter ju fint!
Måttbeställda skjortor, fan, nu är jag sugen på nya utmaningar:
Skjortor och jackor får det väl bli jag betar av först, sen får vi väl se vad det blir efter det.
Brudklänning, någon läsare som skall gifta sig kanske..?
 
Nu måste jag se på "Grey´s", vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0