Tur & skicklighet...

Helt sinnessjukt, men jag får bara inte ihop det!
Vad, undrar säkert ni...?
Ja, då kan jag meddela att det INTE går så bra med "tunikan" nu igen.
Har ytterligare problem med en ny förminskning, nu till collegeklänningen i samma modell och nu har lakanen tagit slut och jag måste tvätta upp nya.

Vad F-N är problemet?
Jag har sytt två tester i lakan, gjort två mönster då också följdaktligen och jag får dåndimpen.
Ja, och tyvärr är det inte bara att använda det andra mönstret även om jag använt det som mall, mer måste justeras tyvärr.
Jag har i alla fall lyckats förlänga tunikan till en sjyst längd, det är ändå inget på tv idag så jag kan lika så gott pyssla vidare en stund till och så tar jag bara en paus vid nyhetstimmen en stund.
 
Ja, det var min eftermiddag det.
Pyssla, sy, svära, justera, sy igen och så vidare...
Allt medans jag lyssnar på Thomas Bodströms barndom, ungdom och hans mammas alzheimer.
Både kul och intressant faktiskt.

Han har snattat på NK, gjort inbrott i kiosken på Sudersand och även när han som hämd för att BLI ANKLAGAD att ha gjort just inbrott i kiosken, fyllt igen alla hålen på minigolfbanan med cement som tillhörde kiosken.
Just nu i boken berättar han om att han rökte "marris", inte EN, utan flera gånger...
Det var ju mindre bra kanske, icke desto mindre är boken kul att lyssna på.
 
 
Nu ska jag sluta med detta och fortsätta med tunika-fan och hoppas på TUR och SKICKLIGHET denna gången... och lyssna på Thomas.
 
Tjing, vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0