Data-doktorn och att hamna i Afganistan...

God morgon gott folk, här har den mesta av alla "måsten" avklarats INKLUSIVE hundpromenaden, så nu är det bara resten av dagen kvar.
 
Datorn...
Ja, min kära lilla dator har blivit inlämnad till Data-doktorn och DOM TROR att det bara är ett mindre fel.
Det får vi hoppas.
För en timmes jobb, egentligen bara en "felsökning" tar dom 800 kr och det var min budget för att gå till tandläkaren och göra en undersökning av tänderna nästa månad.
Så ja, det blir med andra ord ingen tandläkare i november.

Inte i december heller för då är det ju jul, tjolahopp tjolahej, jag hoppas att mina tänder håller sig friska i två tre månader till.
Helst ännu längre.

Fan, säger jag bara, ja, håll nu tummarna att det bara är ett mindre fel, jag har sagt att min budget bara tillåter den där timmen för 800 och sen måste dom ringa mig och säga bu eller bä.
Att använda sambons dator, javisst, det går väl ann MEN...
Jag vill ha min egen.
 
Att inte ha tillgång till sin egen dator är ju som att "Bo i Afganistan" som en av mina bästisar uttryckte det igår när vi tog en fika och jag klagade över mitt datorhaveri.
 
Kunde inte sagt det bättre själv, "Bo i Afganistan" liksom...
Inte få bestämma själv när man vill in på nätet, ha tillgång direkt och be om lov på något sätt för att den andra kanske håller på med SIN dator.
Jag har bara ett ord för de hele:
JÄVLA SKIT.
(två)
 
Är den då så pass dålig att den är färdig för skroten, jag då gäller det att rädda alla bilder och sen då...?
Ja, inte har jag på något sätt råd att skaffa mig en ny dator så...
Då är det Afganistan PÅ RIKTIGT då!

Men-men, inte ta ut något i förskott nu, vi får se vad som händer.
Nu skall jag sy lite, vi ses senare ikväll och då skall jag berätta om en god gärning som fick mig att börja böla utanför Atterdags igår.
Vi ses då, TJING!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0