Det där tyget som bränt i bakhuvudet...

Hej...
Då var jag här igen då!
 
Idag startade jag upp dagen med att få iväg sonen i tid till skolan, röja inför sambons städ.
Fick ett litet snabbesök.
Iväg till HM där jag köpte en present, en tröja, till min äldsta moster som fyller 83 idag.
 
Väl hemma igen...
 
 
... så hade jag ett tyg som jag hade tänkt att sy en parkas av.

Bara det att... ja... det ligger där och bränner i bakhuvudet att jag skulle vilja ha ett par långa puffbyxor av det nu till hösten.
Ja, det är twilltyg, dessutom BARNTYG och ja det behöver man ju inte ha det till bara för att det är på barnsidorna, men det är ett barntyg i alla fall.
 
Jepp, det har varit omöjligt att få det i skallen och idag, i väntan på annat tyg, NEJ...
Jag kunde inte stå emot längre!
Nej, det gick verkligen bara inte längre, VILL HA-VILL HA-VILL HA puffbyxa.
Det är ändå inte parkasväder nu, det är för kallt, jag får köpa nytt och sy i vår istället.
Ja, så SÅ fick det bli, sagt och gjort, fram med mönstret och klipp-klipp.
 
Sen kom morbror alias Kommissarien och hämtade upp mig och morsan och vi åkte ut till min moster.
Väl där hade personalen bakat egen tårta och kakor, DUKAT LÅNGBORD med finduk, dukat med finporslin, fixat tända ljus, ställt fram en bordsflagga, och både vi och dom andra boende fick plats och som pricken över I:et kokat kaffe.
 
Jag kanske inte borde skriva vart min moster bor med det finns ju många avdelningar där så jag gör det ändå:
ALL HEDER åt personalen på TINGSBROGÅRDEN, vilken ställe!

Hade jag kunnat jobba med äldre och dementa hade det inte varit något snack, DÄR hade jag verkligen velat jobba för där bryr dom sig om sina gamla och deras anhöriga.
Det är supermysigt och väldigt fin personal.
 
När jag kom hem igen så blev det systuga igen innan middagsfixet...
 
 
 
 
 
 
Det är bara muddar som ska på, det får bli imorgon.
Nu sitter vi och ser Zlatan-dokumentären, vi ses imorgon igen.
SOV GOTT alla glada, det ska jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0