Gott och blandat...

Idag har jag ägnat mig åt:
Hundpromenad till Snäck tur och retur.
Mulet, varmt och väldigt vackert...
 
 
 
Åh...
Jag tror ju aldrig att jag ska älska hösten för att sommaren tar slut MEN...

När det kommer så här sent och det fortfarande är halvvarmt:
Älskar´t!!!
 
Sen hann jag bara in och göra rent mig och hunden, piffa och sen slänga mig iväg för att möta upp Syster-Yster för en lunch på Fiket.
Jag blev bjuden "födelsedagspresent" och så fick jag även något jag blev JÄTTEGLAD över.
En ny, stor, rymlig, överblickbar, svart...
 
 
 
 ... PLÅNBOK och tänk, det var precis vad jag behövde!
 
Den lilla röda på bilden är "arvegods" från sonen, han fick den av morfar (alltså min pappa) när dom var på marknad något år sonen var liten men ändå var så stor att han började få veckopeng.
Sonen fick välja ut en egen plånbok, och det blev den lilla röda.
 
Sen blev sonen större och har nu en plånbok med Iron Maiden på som han fått av Idolen också den för ganska många år sedan men den hänger med.
Den röda gick då jag in och norpade av sonen (nej, jag frågade såklart FÖRST om jag FICK ta den) när min förra gick sönder.
 
Sen har den där röda hängt med trots att den är sååååå opraktisk, ful och för liten och verkligen inte överblickbar.
I somras såg jag att min kusse hade en sådan där som jag nu fick i present idag och jag kommenterade den, tyckte den var jättesnygg (fast hon har en grå).
DET kom ju då hon ihåg och VOILÁ så köpte hon en ny plånbok till mig i födelsedagspresent.
 
Jag blev jätteglad.
Denna är dessutom så bra för den försvinner inte i min stora väska, man hittar den direkt.
Den lilla röda fick man röra om himmel och jord i väskan innan man hittade den.
Och så är det många fack.
 
På det så så blev det lite ärenden och sen kom jag hem vid 15.30.
Fick besök.
Och sen in i arbetsrummet och plockade fram restgarner...
 
 
 
... för lite jobb att göra restgarnshalsdukar.
 
Dags att tänka på dom som inte har ett hem eller ett tak över huvudet.
Om man kan hjälpa åtminstone några människor, hemlösa, att hålla sig varma i höst och vinter så ska man bidra tycker jag.
Jag gör virkade halsdukar för jag kan ju inte sticka längre, men man kan ju också göra mössor, vantar och sockor.
Sätt igång folket OM ni har gammalt garn som ligger och skräpar, hjälp en medmänniska eller två.
 
Hjälpstickan går att hitta på nätet eller på Facebook.
Nu ska jag fortsätta med virkandet, det blev en "Gott-&-blandat-dag", vi ses imorgon igen.
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0