Grå velourtröja & vilken ras var det nu då...?

Go´kväll alla glada.
 
Idag är jag sååååååååå trött så hälften hade varit nog.
Till att börja med så skulle jag söka ett jobb, jag ville och TRODDE att det skulle gå supersmidigt för i det här företaget har jag redan gjort en sk "Profil".
Det skulle med andra ord bara ta någon minut.
 
DET...
Gjorde det naturligtvis INTE!
Det visade sig att jag hade varit tvungen uppdatera min profil på deras sida, vilket jag inte gjort så jag fick göra om allt från stratch!
Som om inte det räckte så kunde jag inte kopiera text från mina dokument i datorn, så jag fick skriva ALLT FRÅN BÖRJAN.

Det tog mig 2 timmar och 40 minuter, ja, kom inte och säg att man inte anstränger sig för att få jobb liksom, MORR.
Alltså det här med att hålla på och fylla i "profiler" gör mig fullständigt galen... på riktigt.
 
Så sydde jag klart denna mink-grå-bruna velour tröjan...
 
 
Inte lätt att få till snygga bilder när man bara har sig själv, en provdocka utan armar och ett bord att tillgå som modell.
Den är finare på än vad som framgår av bilderna.
 
 
 
Jag sprättade i alla fall bort halsmudden och sydde dit en ny efter att ha rynkat tyget framtill som "det såg ut på mönsterbilden" och fick till det som det skulle vara.
 
Sen var det pyssel med ett annat plagg och JÄKLAR vad jag fick jobba med det där plagget.
Jag fick inte till det och sydde, sprättade, sydde, sprättade, sydde och sprättade.
Tillslut ville jag bara slänga skiten och börja om från början, men när jag gett upp då lossande det helt plötsligt och jag fick till det.
Jag var nästan pinsvett.
 
Då var klockan 16.30 och det blev hundpromenad, GUD så skönt att få komma ut och få frisk luft.
Så möter vi en gammal man, han börjar prata med Milou och så vänder han sig till mig och säger:

- Gud så söijt, det är väl en sån där MOPS va?
 
(Mops, WTF...?????)
 
 
- Eh nej, det är en Cavalier King Charles spaniel, raserna är inte SÅ lika tycker jag.
Och så skrattade jag, då skrattade gubben med.
Gubben som trodde han hade koll, det hade han nu då inte.
 
Nu skall jag sluta, skall krypa ner i sängen.
Vi ses imorgon igen, då ska jag berätta en annan hundhistoria som borde ge mig en guldstjärna i himlen,
Ni kommer inte tro era ögon.
Sov gott alla glad, natti natti.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0