Helt sjukt...

Go´kväll gott folk.
Ärligt talat, jag hinner faktiskt inte blogga längre på mornarna.
Jag har mer att göra här hemma nu när jag är arbetslös än när jag jobbade...
Helt sjukt!
 
Jag är så himla trött nu på kvällarna så det är inte klokt, det är knappt så jag orkar virka på dom där halsdukarna till Hjälpstickan.
 
Idag gjorde jag i alla fall allt förjobb till sambons städ av vårat hem.
Det tog evigheter och jag fick ont i nacken.
Sen skar jag ut tyg till ett par svarta byxor, skar sönder en gammal fin trotjänare, en a-formad tunika...
 
 
... som jag använt som träningströja dom senaste åren.
 
Jag älskar den där tröjmodellen, har en svart också och eftersom jag älskar den så mycket så ska den gamla trotjänaren bli FLER trotjänare.
Så idag...
Blev det slakt som sen ska ritas av till mönster.
 
När jag var klar med det så gick jag ut och gick med Milou runt muren så sambon fick lite städtid för sig själv och i vanlig ordning visade hösten sig från sin mest underbara sida...
 
 
 
 
Grått ute, men marken och träden är täckta av guld som lyser upp.
 
Väl hemma efter piff så skar jag ut ett par byxor till, sydde dom nästa klara, men måste köpa mer mudd imorgon.
Satte mig här nu och jag säger bara:
SNARK!
 
Så såg jag "Hela Sverige syr" igår.
Blev ganska besviken faktiskt, visserligen är det "hemmasyare" som en annan men...
Jag tyckte dom höll ganska låg klass.
Fast det kanske ska vara så när det är hemmasyare, jag gnisslade i alla fall tänder att jag dissat "Veckans brott" med Leif GW, jag hade hellre sett det.

Nästa vecka kommer jag INTE välja "Hela Sverige syr", jag ser mycket hellre "Project runway" eller spinn offen med Tim Gunn "Under the Gunn" än HSS.
Jag väljer surpuppan Leif, min idol.
 
Ja, det var min dag det, nu ska jag röja upp i köket efter mig själv innan jag kan bänka mig och faktiskt se Tim Gunn och vad designerna skapar idag.
Själv har jag skapat klart, nya tag imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0