Inget mer svart kom ur odjuret...

Go´kväll.
 
Jag sitter och har precis sett nystarten av Downton Abbeyoch pustar ut.
Jag är skittrött.
Långpromenad till Snäck och tillbaka i det underbara vädret...
 
 
 
... och idag kom jag tillbaka sent, det var mycket hundar och hundägare i farten i det fina vädret.
 
Det var till och med så mycket hundägare i farten att det tillslut blev ganska störande.
Vi hann gå en liten bit och så var det "hej-hej-fint-väder-hundar-hälsar", spelade inte någon roll om man ens talade i telefonen vid ett kort tillfälle, för då kom en liten pudel HOPPANDES med våta och lortiga (leriga) tassar upp på mig.

Eh...
Tur för den lilla gynnaren att jag hade hundkläder på mig annars hade det blivit...
 
 
...hundmord.
 
Sen hämtade vi tyger och handlade, jag var tvungen att pusta ut med lite kaffe och Tim Gunn och sen trodde jag faktiskt inte att jag skulle orka så mycket mer, men jag fick lite ny ork efter kaffe och mat så då drog jag fram skärmattor och grejs till matsalen och satte igång att pyssla...
 
 
 ... medans jag samtidigt såg på tv.
 
Och när jag så kokat vatten och silat (för jag behövde lite destillerat vatten) till strykjärnet, fyllt på det och skulle precis stryka med ångan, då hostar strykjärnet till, PUFF och så spred strykjärnet ut SVART SKIT över halva strykbrädan på tyget!

Jag hade bara flax att jag inte hunnit lägga dit något byxtyg, jag hade även flax att jag flyttat ut/bort strykbrädan från fåtöljen som ni ser på bilden och vinklat den mer mot tv´n.
Det kom svarta prickar på strykbrädan och ner på parketten.
 
SUCK, ja, det var ett tag sedan jag använde ångdelen, jag har ju jämt sprayflaska för jag har aldrig destillerat vatten hemma och är för lat för att koka och sila jämt.
Tji fick jag för det igen, allt var igenkorkat.
Jag fick ta ut strykjärnet på balkongen, stryka på en handduk, pumpa ut ånga, stryka, pumpa ut ånga tills inget mer svart kom ut ur odjuret.
 
Nu funkar det som det ska...
Tack och lov.
Ingen mer sprayflaska, jag har varit FÖR envis, nu skall jag köpa hem riktigt destillerat vatten igen.
 
Dags att krypa till kojs, då syr jag klart ett par svarta byxor och påbörjar ett nytt par...
OM jag inte gör något annat!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0