Min aktuella hudålder är...

Så sitter jag i soffan och slappar med en kopp kaffe efter förmiddagens fix-&-trix.
 
När jag gjorde mitt sista ärende var jag inne på Boots och hämtade meddo och blev samtidigt erbjuden en GRATIS hudanalys.
Dvs få reda min min aktuella hudålder typ.
 
Jag tänkte att detta kommer landa på 65+ mellan tummen och pekfingret.
 
1. Jag älskar solen och är uppväxt mer eller mindre i solen, jag var ung på 80- 90-talet när solarier blev poppis... huvva och rys.
DOCK jag solade inte så många år i solariet "varje vecka-grejen" och jag har levt under solhatt sedan jag var 35-någonting när jag fick rosacean men...
Det har ju blivit lite slit på huden minst sagt.
 
2. Jag kan inte ha fuktande krämer i fejset, har en kräm som gör mig snustorr eftersom fett och dylikt ger mig utslag.
 
3. Jag tvättar mig med tvålen Eucerin som rengöring, även det ganska uttorkande.
 
Så ja...
Oddsen var INTE på min sida kände jag.
 
Hudterapeuten gjorde "fett-tester" genom att trycka en sticka på min hud och sen stoppa i en maskin som läste av på olika delar av mitt ansikte.
Kollade porstorlek i huden, fukten i huden, rynkor under ögonen, slapphet i huden/runt munnen/halsen och gud vet vad och vet ni vad min hudålder blev...?

34 år!
TRETTOIFYRA ÅR!?
 
"34 år!, jag gastade högt så hela apoteket hörde samt att jag sa att "jag borde nog köpa en lott också".
 
Nämen vilken positiv överraskning.
Därmed inte sagt att jag ser speciellt ung ut, jag ser ju ut som mina 43 MEN...
Det där med att få veta att TROTS att man inte kan smörja in sig med dyra och välgörande krämer som inte torkar ut ens hud i denna ålder, då känns 34 år i HUDÅLDER väldigt bra.
Väldigt bra.
 
 
Ja, det gjorde min dag i alla fall.
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen sätta på Herman Lindqvist när han läser om "Madame Pompadour" och sy min test-tunika/klänning.
Vi ses lite senare med resultat.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0