Min enda lilla familj...

Om det blev vilodag igår?
Nej, det blev ju inte det.
 
Jag hann väl bara sitta en kvart efter att jag bloggat klart så kom dom berömda myrorna i brallan.
Jag hade för mycket värk så sitta still gick inte, då tänkte jag för mycket på värken.
Det blev röj och dammsugning (dumt för då fick jag ännu ondare) men jag tänkte att om jag gör allt det där så kanske jag och sambon kan hitta på något sen...?
Dock inte.
Jag var klar vid 12, då var han ännu inte upp och jag ville ut.
 
Mamma som tidigare hade frågat om jag skulle ut och gå och ville hänga på, hade jag redan sagt "Nej" till, för jag skulle ju inte gå igår, men...
det var varmt och fint ute så jag ringde ner:
"Vi går!"
 
Mamma tog med sig ljung och så gick vi ut till mormor och morfars grav, vi gick havet hem och det var lite blåsigt men varmt uppe längs berget.
Nere vid havet, PUH, sol och JÄTTEVARMT och inte en jäkla vindpust!
Vi gick ner längs havet som var spegelblankt och kände på vattnet och det var ganska varmt så vi sa båda:
"Säkert 15-16 grader..."

Vi gick ändå ut ganska sent, för det var ju efter lunch, men ändå inte en kotte i farten.
Jag VET att jag TJATAR om detta faktum JÄMT, men va fan gör folk????
Jag förstår inte, vad gör dom en söndag med härligt väder?
Vart är hundägarna?
Ja, det övergår mitt förstånd, vi passerade villor och trädgårdar, vi gick Galgberget och vi gick längs havet och det var inte många vi mötte eller såg.
Sitter folk bara inne eller vad?
 
Sen var jag hemma hos en vän ett tag, kom hem och det blev en sen middag vid 19.30, då höll jag på att DÖ av hunger.
Slängde i mig mat och sen förpassades jag till sovrummet "för det var ju fotboll" på tv i vanlig ordning på söndagarna...
 
 
... och det ser ju varken jag eller Milou på så jag och min lilla och nästan ENDA familj fick ligga där och se på tv.
 
Den andra familjen...
Ja, dom såg på fotboll!
Vad hade jag gjort utan min trogna lilla hårboll, inte mycket.
 
Dags att börja dagen här, vi ses ikväll, TJING!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0