Mitt eller ditt glas...?

God morgon!
 
Uppe med tuppen i mörkret idag igen och nu märks det ännu mer att det börjar bli höst.
Man vaknar, det är mörkt, man tänder ett ljus eller två, går och fixar frukost, sätter på tv och ser ett reprisavsnitt från veckan av Dr. Phil (som jag aldrig nästan hinner se) innan man byter till Nyhetsmorgon.
DÅ är det höstmorgon på riktigt då.
 
Sen förstår jag att svenska byggjobbare kanske inte får så många jobb som dom kanske borde.
Jag förstår om svenska företag inom bygg anlitar utländsk arbetskraft.
Just nu är det ett par killar som jobbar tvärsöver gatan på "Glas & Lås-huset" och HÄR jobbas det inte 9-5 och bara vardagar i alla fall.
 
Dom började jobba samtidigt som jag steg upp vid 07 igår, dom jobbade till 18.30 ca, dom var här samma tid imorse och började jobba och idag är det lördag.
Det blir intressant att se hur länge dom jobbar idag OCH...
Jag hoppas verkligen dom får bra betalt för sin flit!
 
Igår stod det ett glas på diskbänken som jag trodde att jag hade använt själv och druckit vatten ur, sen trodde jag att jag själv ställt det där "för att spara lite disk" och kunna använda en gång till.
Så tog jag mig ett glas av min hemmagjorda nyponsoppa, sköljde ur och ställde i diskmaskinen.
 
Lite senare står jag och sambon i köket och sambon frågar:
- Har du ställt mitt glas som jag druckit ur idag i diskmaskinen?
 
"Va, menar du det som stod här?" och så pekade jag där MITT glas stått.
- Ja.
"Men det var väl inte ditt glas, det var väl mitt?"
- Nej, det var mitt.
(SUCK)
 
Behöver jag då påminna om att sambon blivit förkyld IGEN, vilket jag skrev om igår, och låg hela dagen igår.
Ridå.
Det där glaset hade han använt hela dagen och druckit vatten ur.
Toppen.
 
Dags att börja dagen, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0