När Madde förtjänade en stjärna i himlen...

Hej alla glada, då var syndaren tillbaka igen då...
Och idag skall jag berätta om en händelse igår.
 
Klockan är ca 09-nånting och jag hade precis varit och handlat frukost.
Hinner byta om från jeans till pyjamasbyxor och så ringer det på dörren, jag tittar på sambon och frågar om han väntar besök...?
Nej, det gjorde han inte och inte jag heller.
 
Jag går då ner och öppnar, där står en vilt främmande kvinna och säger att min hund, en schnauzer, är ute och springer på gatan.
 
Jag som då INTE HAR EN SCHNAUZER (mops, schnauzer, WTF, har folk ingen koll eller vilken hund som bor vart?) upplyser om att det är inte min hund, det är grannens.
Jaha, ja det är ju synd om den blir överkörd, säger hon och vill helt klart att JAG ska ta tag i problemet.
 
Under en millisekund överväger jag...
Rädde den där gaphalsen, NO WAY!

Men nej...
Sådan är inte jag, den må ha gapat år ut och år in med sin nu döde kompis, men jag kan inte låta bli att bry mig ÄNDÅ!
Man är ju först och främst hundägare, extremt blödig, ett hjärta som klappar för djuren, till och med gaphalsen måste räddas.
 
Sagt och gjort, jag hämtade jacka, hoppade i stövlar, såg att grannen var ute i garaget och gick och upplyste honom om att hunden hade rymt.
Vi gick iväg, jag i jacka, röda pyjamasbyxor med rosa stjärnor och fula, trasiga gummistövlar...
Snyggt.
 
Vi bestämde oss för att gå ett håll tillsammans, jag sa att vi får dela upp oss om vi inte såg hunden vid korsiningen, och VIPS...
In på Gotenhovsgatan (en tvärgata vid oss) gick han och luktade på träd och annat trevligt.
Jaha, det gick ändå väldigt fort och VÄLBEHÅLLEN var han den lille yl-gaphalsen också.
 
Husse var glad såklart (han är jättetrevlig) och ja...
 
 
... tänk om MIN lilla sockertopp rymt och ingen brytt sig och hon skulle ha blivit på-/överkörd, nej då hade jag DÖTT.
Dött på fläcken.
 
Det hade förmodligen matte och husse till gaphalsen också, klart han måste få leva och gapa lite till.
Jupp.
Så jaaaa, DÄRFÖR anser jag att jag faktiskt borde få en liten stjärna i himlen för att jag inte lät...
 
 
... den dåliga sidan vinna över den goda.
 
Dagen idag har varit lika lång som dom andra, har haft en bizzy dag och nu måste jag se Tim Gunn och vad dom skapar i klädväg idag.
Klockan 21 är det dessutom "Hela Sverige syr" så det är TVÅ syprogram på en kväll, vilken lycka!
Tjing, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Klart att du får en extra stjärna i himlen för din räddningsaktion!
Kram, Ingrid

Svar: Tack Ingrid :D Ja, man får ju hoppas att han där uppe kollar min CV när jag väl ska in igenom pärleporten och ser detta, man vill ju HELST slippa gå en trappa ner ;) Kram tillbaka!
Stickqvickan

2014-10-14 @ 22:27:31
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0