När man letar... och tillslut finner...

Idag trodde jag att jag vaknade jättetidigt, runt 05 eller nå´tt.
 
Bara det att klockan var 07.10 och ja just det jaaaaaaa...
Det är ju HÖST ute.
Höstmörker, RYS.
 
Pigg idag igen i alla fall, igår var det hemskt.
Jag trodde nästan jag höll på att bli dålig igen, men nej, peppar peppar.
Kan dock meddela att SAMBON blivit förkyld igen, så nu står det 2-2 och jag blev livrädd igår.
 
NEJ, inte en omgång till nu så han smittar om mig också, en tredje förkylning på detta när jag ännu inte slutat snora och hosta, gud i.... alltså jag är ju som sagt pigg och full fart, men fortfarande förkyld.
Nej, ingen påspädning på detta när jag låg en hel vecka till sängs förra omgången "i-vad-det-nu-var".
Jag fick panik och sambon med, han har inte heller råd eller tid att ligga däckad.
Jag kan säga en sak i alla fall:
Jag håller mig lååååååååångt borta från sambon, lååååååååååååångt.
 
Så till igår.
Här skulle jag beställa tyger, men innan jag beställde tyger så behövde jag ha ett mönster.
Jag hade en bild som jag såg framför mig, ett mönster som jag visste fanns någonstans där ute i cyberrymden och ja....
Jag spenderade väl gott och väl två och en halv timme framför datorn i frenetiskt letande när jag ändå inte orkade lyfta rumpan från soffan.
 
Tillslut fick jag ge upp, jag kammade NOLL och fick beställa tyger, eller ett av tygerna "på en ho" för jag visste inte tygåtgång.
 
Så gick jag och la mig och helt plötsligt slår det mig, det var den HÄR bilden du var ute efter...
 
 
 
... och DET mönstret har du ju redan!

Eh... ridå... den som söker finner... i sitt eget mönsterarkiv!!!!
Fint.
Bra.
 
Nu vill jag då ha den där tunikan med armar och mudd på till vintern och i mjukare tyg som trikå eller velour.
Egentligen är det ett multimönster som man kan få ut tunikan ovan eller...
 
  
 
... någon av dessa tröjor.
 
Men ja, där jag jag suttit i frenesi och letat och letat och letat timme ut och timme in bland olika mönstermärken och nästan fått panik, och så fanns det redan här.
 
Nu ska jag och Milou ut och trampa i dimman och det dåliga vädret, men det är i alla fall varmt ute, alltid något.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0