När Törnrosa fräste...

God förmiddag.
 
Här började dagen egentligen inte SÅ tidigt för jag lever ju kvar i den gamla tiden fortfarande.
Jag vaknade 08.00 och gick direkt upp i köket utan att ens titta på klockan i sovrummet, ser att klockan är 09.05 när jag kommer ut i köket.

Oj, måste väcka sambon, tänker jag, han skall ju vara i skolan om 55 minuter och här har inget alarm gått.
 
In till Törnrosa och väcker honom med orden:
"Vakna hörru, klockan är fem över nio och ditt alarm har inte ringt."

Törnrosa vaknar, tittar på mobilen och fräser mycket irriterat:
"DU FÅR JU FLYTTA TILLBAKA KLOCKAN I KÖKET EN TIMME!!!"
... i "det" tonläget samt ger mig det onda ögat och drar täcket över huvudet igen.
 
Men OJ, förlåt då säger hon som inte kom ihåg att vi inte har flyttat tillbaka klockan och tiden in da kitchen.
Det hade jag helt glömt bort igår.
Men om HAN nu hade koll igår, varför gjorde inte sambon det...?
Han visste direkt att det måste varit köksklockan jag tittat på, trots att han var precis väckt.
... skyll dig själv liksom () 
 
Jaja, ingen skada skedd trots allt, sambon somnar ju om på två röda så efter 10 minuter snarkade han igen.
Inte så att han kunde stiga upp ÄNDÅ, nej, sån är inte sambon, han hade ju helst bott i sängen om han hade fått bestämma.
TUR att han inte får det nu då.
 
Dags att börja dagen, vi ses senare ikväll.
Ha en bra dag alla glada.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0