Rynket på tröjan blev nog aningens för brett...

I´m back!

Jag sydde klart dom svarta byxorna, bilder kommer imorgon OM det är gynsamt att fota, idag var det ju ingen idé eftersom det har varit kolsvart och regnigt ute hela dagen.
Jag hade tänkt be sambon fota när vi ändå var ute, men som sagt det var ingen som helst idé.
 
När dom var klara satte jag igång med...
 
 
 
 ... den mullvadsgrå velourtröjan.
 
Så här långt kom jag innan vi drog ut i regnet för att testa på nya fiket i Själsö.
Vi kommer dit och det var fullt.
Inte många sittplatser och det FANNS plats vid ett stort bort i ett hörn med en hörnsoffa, bara det att i ena änden satt pappan och i andra änden satt mamman som stoppklossar och två ungar på stolar utanför.

Jag ville inte fråga om vi kunde sätta oss vid deras bord, jag närmade mig men mamman såg bara snabbt på mig och sen var jag luft.
Jag förstod instinktivt att dom skulle inte släppa till och bjuda in till att vi kunde få ett hörn av deras jättestora bord.
Nej, dom hade ju sina jackor utspridda på typ 5 sittplatser.
Vi drog, vi åkte till Leva istället...
 
 
... och sambon bjöd på en sen lunch.
 
Väl hemma fortsatte jag att sy, men gav upp runt vid 19-tiden.
Dets för att jag fick värk och dels för att jag fick rynket fel framtill på tröjan och då blev jag irriterad...
 
 
Och då är det nu så här att rynk skall det vara framtill på tröjan MEN...
Jag har fått det för brett utspritt.
Det skall vara mer koncentrerat framtill på en mindre yta, typ bara mellan brösten.
Jag orkar inte sprätta loss det idag, jag tar det imorgon och så ska en svart mudd på nertilll sen är den klar.
 
Nu ser jag "Babel", ytterligare en nobelpristagare som man inte vet ett skit om och aldrig läst.
Svår typ den där fransmannen verkar det som, dock trevlig och lite speciell, gullig, kanske jag testar att läsa, kanske inte.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0