Tre hjälpredor på tröj-jakt...

Idag blev...
 
 
... Lilla Sunshines present klar!
 
Men vänta här nu tänker säkert ni, var inte förra klänningen hennes?
Jo, den första med havsgrön-blå mudd skulle bli hennes, bara det att när jag fått Lilla B´s mått och mätte Lilla Sunshines klänning, visade det sig att den stämde med Lilla B´s mått.
 
Okej...
Nu skulle ju Lilla B få en likadan så då var det bara att ge henne den första och så gjorde jag en ny till Lilla Sunshine.
Det blev ärtgrön mudd istället för havsgrön-blå dock som ni ser.
Båda, FÖRSENADE födelsedagspresenterna klara: CHECK.
 
I övrigt har jag varit med Chifen och färgat morsans hår askblont.
Första gången hon gjorde det hemma OCH...
Det blev väl sådär.

Alltså HON var nöjd men det var inte jag.
Jag har ju inte så mycket till grått alls i mitt hår nästan nada har jag sett i min egen hårbotten och utväxt, så jag har nollkoll på det där med att färga/tona gråa hår.
Hennes lite gammeltants-gråa behöver nog en färgning till för att det ska ta, jag ska ringa min frissa imorgon och kolla.
Tror att det borde ha suttit i längre och kanske vi skulle tagit en kraftigare färg.
Hm... fortsättning följer!
 
Annars när vi var och köpte färgen igår ville min mamma på HM.
Jag fyndade ett linne för 49 kr, en treat till mig själv SAMT att jag kan slakta det sen och sy fler.
 
Dock var ju mamma mer än lovligt pinsam...
 
Hon började engagera ena expediten med att hitta en tröja hon sett en vecka tidigare som nu var putsväck.
 
Det började med att den var svart/vit randig med 3/4 dels ärm.
Det blev hon och jag som hjälpte till att leta.
Sen var den i trikå...
Vi slet fram allt vi hittade under DEN kategorin.
Njaäää, det stämde inte, kanske det var college, sa mamma.

Expedit nummer två kommer till undsättning, då är vi TRE HJÄPREDOR på tröj-jakt...

Nej, det hade dom inte OM det inte var på ungdoms avdelningen hon hittat dom?
Nej, det var det inte.
Kanske det var stickat, finstickat svart/vitt, börjar hon då.
OKEJ...
Vi snokar vidare och rycker fram finstickat i svart/vitt.
NEJ, hojtar mamma, sån´t här stickat är det och pekar på en tjockare stickad tröja i MELERAT garn.

(Men HERREGUD)
 
Är det den där, frågar exepditen?
Nej, det var det ju inte heller.
Jag som börjar både tycka att det är pinsamt SAMT skrattar ihop med expediterna säger:
Jamen du...
Jag tror vi går hem och kollar på nätet så kan vi beställa därifrån, allts för att få slut på farsen liksom.
 
Mamma:
Nä, det vet jag inte hur man gör.
Jag:
Nej det VET jag väl, du har ju inte ens en dator, JAG gör det. från MIN dator.
Mamma:
Nej, jag vill ju prova först innan jag köper.
Jag: (HERREGUD)
Expediten kommer till verbal undsättning:
Jamen det gör du ju hemma och passar den inte så får man ju med en påse vettu så du kan skicka tillbaka tröja om du inte vill ha den!

Jag börjar gapskratta, jag vill fly fältet och säger snabbt:
JEPP, det blir bra det, nu ska vi hem och leta trikå-finstickat-college-tjockstickad, svart/vit-melerad tröja med 3/4 dels ärm på nätet!
Tjing på det liksom.
Mamma, en klass för sig säger jag bara!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0