Vilket deltidsjobb...?

Vad roligt det blev med HELG...
Eller inte.
 
Idag har jag varit på ett möte i 2 ½ timme, det gick bra, jag kände mig otroligt lättad efter.
Handlade på hemvägen, röjde upp med tvätt och annat, öppnar posten eoch där står det:

"När du arbetar deltid omfattas du av deltidsregeln..."
 
Jag tror då i detta läge att detta bara är information.
Men nej...
"Hej!
Eftersom du arbetar samtidigt som du får ersättning (?????) från A-kassan omfattas du av den så kallade deltidsreglen... osv..."

VILKET DELTIDSJOBB undrar jag då?
Kastar mig på telefonen men eftersom det är sen eftermiddag så har dom stängt telefonväxeln redan klockan 11.30 för det är ju HELG också.
Jag kastar mig då på mailen och skriver detta meddelande:
 
"Hej! Jag fick idag, fredagen den 31/10-14 ett brev från er att jag arbetar DELTID.
Eftersom jag INTE arbetar deltid och fortfarande är HELT ARBETSLÖS vill jag att ni kontaktar mig omgående (XX handläggare) och förklarar vad som pågår!
Jag har fyllt i mina rapporter till punkt och pricka och inte (tyvärr) fått något arbete trots upprepade försök.
Det enda uppdrag jag har är som KONTAKTPERSON åt min f.d brukare och det är en liten engångssumma  och det har jag fått GODKÄNT från ER att DET INTE skall påverka min ÖVRIGA a-kassa och det är INTE ett deltidsjobb för det är ett engångsarvode och det tog jag ENBART PÅ MIG för att det inte skulle påverka mina deltidsdagar. Jag vill att ni kontaktar mig OMGÅENDE så det inte blir några missförstånd ang min a-kassa eller att jag skulle jobba deltid.
Med vänlig hälsning... bla..bla..bla.."

 

Vad härligt att få detta severat så här på ett silverfat en fredag låååååångt innan det är måndag och man kan få klara upp detta.
Magsår vadå...?
Tappad matlust vadå...?
Ångestattack vadå...?

Om dom blåst mig på det där att jag absolut skulle kunna vara kvar som kontaktperson hos Chifen och det INTE skulle anses som ett deltisjobb, för det är det ju inte.
Jag har inte timlön, jag har ett litet arvode... då jävlar.
 
Har jag möjligtvis kryssat i fel ruta när jag skickade in lappen.
Eller...
VAD?
 
Jaja, detta kommer bli en härligt nervpirrande helg med tillhörande "vad fan är det som pågår".
Need this now?
Not really.
 
Nu ska jag pyssla... TILL MIG SJÄLV... eller nej... en present ska bli klar.
Bild kommer senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0