Björn Söder i förnekelse...

Så sitter jag och och ser på morgon-tv och vänsterns Rossanna Dinamarca och SD:s Bjön Söder möts i en "dialog" i tv studion.
 
Björn Söder (en mycket känd rasist och homofob) valdes, ja fast ändå inte, till andre vise talman till riksdagen igår.
Han valdes trots att han bara fick 52 röster av 344 röster och 292 valde att rösta blankt.
Gissar att dom 52 rösterna Björn fick var mestadels från "sitt eget folk".
 
Rossanna hade en t-shirt i riksdagen igår och även idag på tv där det stod:
SD = Rasister.
BRA STATEMENT DÄR Rossanna, mycket bra, jag jublade i soffan här och småmyste.
 
Det som dock fick mig att svära i soffan var när Björn blir påmind om den där "Järnrörsattacken" som alla SD:are får slängda i ansiktet lite då och då (med all rätt).
Och Björn säger:
"Järnrörsattack, jag förstår inte vad du talar om, DET HAR ALDRIG HÄNT!"
 
Va?
Hur kan man förneka något som finns fångat på film?
Dock är inte Björn ensam om att förneka att den där järnrörsattacken föregått för Jimmie Åkesson satt på bästa sändningstid när han blev utfrågad som partiledare innan valet och sa:
"Järnrörsattack, jag förstår inte vad du talar om..."
NÄMEN-ELLER-HUR!?
 
Känner lite samma vibbar som när nazister i övrigt säger:
Koncentrationsläger, det är bara hittepå, dom har aldrig funnits.
Dom resterna som påstås finnas efter såna läger är uppbyggda i efterhand av judar.
JOMEN-ELLER-HUR!?
Nåja, en idiot är lätt att känna igen, dom kommer alltid i SD:kostym.
 
Igår så gjorde jag höstens första lilla...
 
 
 ... dos av äppelmos!
 
Inga tillsatser, denna kommer hålla i några dagar så det blir mums att ha i filen ihop med flingorna.
Jag ska göra mer som jag ska frysa ner, det finns faktiskt inget godare än hemmagjord äppelmos utan någonting annat i än små äppelbitar, lite socker och en dutt kanel.
 
Dags och piffa, vi ses senare igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0