Brissund 14/9-14 och Hitler på mer än ett sätt...

Idag...
 
 
Har det varit så ljuvligt så det var inte klokt, det var precis vad min nacke behövde, ont och rastlös igår, värkfri och avslappnad idag!
 
 Det var dessutom så lustigt att i stan blåste det och på Brissund...
 
... var det så kav lugnt att jag låg direkt på stranden.
 
Badbart?
Ja, nu har jag ju "The week" så för mig var det inte aktuellt ändå, men det var folk som kom och gick från husen och fiskelägret och tog ett dopp.
När jag skulle tant-blaska av mig kände jag:
ISVAK!
 
Alltså jag är ju personligen inte så känslig, 17-18-19 funkar för mig att ta ett dopp i, men idag var det säkert inte mer än max 15 grader.
Men eftersom det var varmt på stranden så valde vissa att ta ett dopp, dock var inte jag en av dom då som sagt.
 
 
Jag låg bara och njöt och läste.
 
Läste min Knausgård som jag nu börjar tröttna rejält på kan jag meddela.
Vad har hänt undrar ni? 
Va, dissar hon sin käre Kanusgård?

Ja, i bok nummer sex, den sista delen har jag nu läst hur Knausgård analyserat HITLER i... hm... sex-sju-typ-nånting-hundra-sidor.
 
Hur han ska knyta ihop den här säcken med Hitler och sin egen farbror som i början av boken hotar med att stämma Karl Ove förstår jag inte riktigt ännu.
Missförstå nu inte vare sig mig eller Karl Ove här, han hyllar INTE Hitler, utan analyserar honom lite skummande och Hitlers "Mein Kampf" (eller hur man nu stavar det) och varför Hitler blev den han blev.
Kanske det ska bli "Varför jag Karl Ove blev den jag är" eller något, men jag är så hjärtligt trött på denna bok just nu så jag segar mig fram på nåder.

Jag vill bara bläddra fram och skippa alla citat, allt som har med Hitler och hans personlighet att göra, men biter ihop för att förstå Karl Ove på slutet i hans slutkläm.
Jag tycker det är lite synd, jag hade inte velat att KO skulle sluta sin annars EMINENTA bokserie som jag älskar med detta.

Jag hade velat att han göttade in sig i sin dumme farbror som blir förbannad på Knausgård för att han skriver en massa böcker om hans bror.
Inte Hitler.
Hade jag velat läsa om Hitler hade jag valt en faktabok om Hitler.
Nåja, snart är boken slut, då får jag väl se vart han vill komma med det här resonemnaget.
Jag lääääängtar.
 
OCH PÅ TAL OM HITLER...
 
Sitter och ser Valvakan på tv och  just nu står det till så här i valsiffrorna:

V: 5.0
S: 32.6
MP: 4.9
C: 10.4
FP: 3.7
KD: 5.1
M: 19.1
Fi: 2.0
ÖVRIGA: 0.9
 
Och "DET INTE RASISTISKA PARTIET" SD: 16.5 procent!
 
Va fan är det här?
VAD I HELVETE, 16.5%!!!???

Ska vi bli lika nazistiska som Norge och Danmark?
VAD ÄR DETTA?
Förra valet skämdes jag över att vara svensk så det var inte klokt, och nu, ja jag skäms ÄNNU MER!!!!
ÄNNU MER, och jag blir rent förbannad över hur obildade och LÄTTLURADE människor är.
 
Ja, det står jag för, folk som röstar på SD har varken hjärna eller bildning.
Fy fan, skäms på er, skäms, skäms, skäms, skäms!
Alltså jag skulle vilja svära en hel del ramsor, men alltså 16.5 procent i detta nu.

Jätteglad naturligtvis att sossarna ligger i topp, men alltså att SD har, eller blir kanske, vårat tredje största parti och ska det bli som i Norge till nästa val, att det är "lätt förtäckta nassar" som skall styra vårat land?
Ja, det kan sägas från norskt håll att vårat styrande parti är inga nazister, men jo...
Det är dom.
Dom är likadana som våra SD:are.
 
På internet och sociala medier har det uppmanats att vi svenskar ska tänka till och inte rösta på SD, inte gå på deras:
"Vi är inga rasister, vi vill bara Svergies bästa och värna om vårt"...
... men det verkar inte gått hem.
 
Jag blir uppriktigt ledsen att folk är så jävla korkade att dom röstar på det där skitpartiet.
Jag kan inte låta bli att göra som Karl Ove gjort med Hitler, jag måste också analysera Jimmie Åkesson på ett mycket snabbt och skummande sätt utan att tråka ut er med det i... hm... sex-sju-typ-nånting-hundra-sidor.
 
 
Ha en bra jävla kväll, jag är riktigt pissed of just nu, mer svordomar lär det väl komma imorgon när valet är helt klart!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0