Det där med körkort...

God middag!
 
Jaha, då var jobbintervjun avklarad och svar väntas på måndag, dock KANSKE jag falerar på en sak:
Bristen på körkort.
KAN lösas, det var ingen panik verkade det som... hoppas.
Någonstans måste jag ha missat det i deras jobbannons, men, men, håll nu alla tummar som går att hålla där ute.
 
Sen har jag kommit hem här och nu ska jag pyssla lite i arbetsrummet och förhoppningsvis hinna sy lite på klänningen efter OM jag orkar.

Häromdagen lyssnade jag klart en bok som heter "Arseniktornet" av Anne B Ragade...
 
 
... och jag ger den:
 
   - tre tummar upp!
 
Det handlar om en familj, en släktkrönika kan man säga och och deras relationer till varandra och framförallt relationen till en mor och mormor som precis dött.
Denna text har jag kopierat...
"Den norska succéförfattaren Anne B. Ragde är åter aktuell på den svenska litteraturscenen. Hennes kritikerrosade debutroman är en imponerande släktkrönika i 1900-talets Danmark, som med samma detaljrikedom och elegans som danskt porslin skildrar kärlekens förutsättningar och livets skörhet.

I mellankrigstidens dekadenta Köpenhamn blir varietédansösen Amelie gravid och tvingas avbryta sin karriär för att gifta sig med porslinsmålaren Mogens. Flera decennier senare nås dotterdottern av beskedet om Amelies död, en händelse som inte bara för generationerna närmare varandra utan även öppnar den Pandoras ask som är familjens hemligheter."
 
Jag gillade den här boken när jag lyssnade på den och det enda jag hade att invända mot var:
Jag hade velat fortsätta läsa/lyssna om familjen!
Jag ger den nog 3½ - tummar upp när jag tänker efter och i vissa partier är inte familjens "roman-verklighet" vacker, men man får följa varje inidivid och förstå varför dom blev som dom blev.
Men jag ville som sagt VETA MER.

Nu ska jag pyssla, vi ses senare ikväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0