Jag kunde lika gärna läst instruktioner på Marsianska...

Nämen hej och hallå igen.
Om livskvaliteten har hållit i sig?
Jo´rå, till och med vovven har haft livskvalitet-känsla idag...
 
 
 
 
... The End of jobbiga strandbilder för idag, imorgon kommer nya , FÅRÖ, FÅRÖ, FÅRÖ!!!!
 
Jag var lätt förvirrad idag när jag satt i samtal om jobbintervjun, fick för mig att jag skulle vara barnvakt imorgon, tänkte efter samtalet:
Jisses, jag har ju glömt bort att ringa Lilla Sunshines pappa och säga att vi skall till Fårö och han får lämna Lilla S hos oss på morgonen!

Bara det att jag vimsade till det ordentligt...
Lilla Sunshine kommer ju hit på torsdag, inte lätt att vara arbetslös, dagarna blir så snurriga när man har så lite att hålla reda på.

Och så fick jag ett mönster med posten idag, i RIKTIG LYXFÖRPACKNING minsann...
 
 
 
 
 
Mycket smart och snygg luva-kombinerat-halsduk som jag skall sy.
 
Jag hade gärna stickat en sådan här men det kan jag ju inte längre, DOCK blev jag glad när jag hittade detta mönster i lyxförpackning som man kan sy istället.
Dyrt var mönstret också, men jag har ju fått det i födelsedagspresent så...
Det fick det väl vara värt.
Eftersom mönstret är HELT okomplicerat egentligen betalar man nog förmodligen ENBART för den fina asken, men det var det värt det också.

Så fick jag ett annat födelsedagsmönster som jag direkt tänkte slänga ihop en topp av här ikväll, bara ett problem:
Mönstret är HELT PÅ TYSKA, utan en enda stavelse till översättning, inte ens på engelska.
Eh... okej...?
Gutt aber...?
Nein.

Jag kan ju något ord hit och dit, men att förstå hela meningar och dessutom ett symönster med sy-termer...
Det är svårt nog på engelska, norska och danska.
Detta var oförståligt, jag kunde lika gärna försökt läsa instruktioner på Marsianska.
Jag vet inte om jag känner någon som kan tyska, jo en av mina bästisar MEN det är skoltyskan och jag misstänker att hon är lika vass på att översätta en helt mönster på tyska som jag skulle ha klarat av ett på franska.

Jag får klura på om jag har någon tysk i min närhet som kan hjälpa mig... hm... känns tunt på den fronten.
Får väl försöka sy en prototyp i gamla t-shirts så får jag pröva mig fram innan jag kör på riktigt.

Nu skall jag snart gå och lägga mig, det har varit en underbar-underbar-underbar dag minst sagt.
Imorgon är en nyar dag.
På Fårö.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0